beatehemsborg

søndag 27. september 2009

.:God søndag:.



I dag har vi kost oss med skikkelig søndagsfrokost. "Kan vi ha alt på bordet?", spør Kasper. Da mener han at vi skal dekke ordentlig på og ha alt pålegget på bordet. Jeg er jo enig at det er mer kos enn å smøre på fjøla...




Det er nesten det beste med helg synes jeg - det at vi har all verdens med tid om morgenen. Ingen haster avgårde på jobb og skole. Nå er kjøkkenet ryddet, gulvet feiet (ja det trengs når loppa spiser selv), gutta har dratt for å golfe, Loppa ligger ute i vogna og sover. Nå skal mor kose seg med interiørblogger!

God søndag til alle!

Må ta med et lite bilde av lille-golfer´n min...




Photobucket

16 kommentarer:

  1. Akk, for et nydelig frokostbord! Green Gate i mitt hjerte :) Søndagsfrokoster er de beste! Kos dere videre i dag!

    SvarSlett
  2. Fantastisk koselig frokostbord og glad blir man også når man ser alle de fine fargene! Må si du har gjort et kjempekupp med lampa di! Fikk også lyst på en slik! Flott blogg du har! Legger deg til i lista mi:-) Gleder meg til å følge deg videre!
    God søndag!!!!

    SvarSlett
  3. Må bare sporre om en ting... Det du gjorde med den bohus-lampa ble knallfint! Hva slags pulverbei er dette? Merke? Har noen kurver som jeg synes er alt for gule, så en slikt løft hadde jammen vært bra!!!

    SvarSlett
  4. svar til Bolettes hus:
    Jeg kjøpte en pose med pulverbeis fra Herdins. (På Jernia)Pulveret skal blandes med 2,5 dl kokende vann og avkjøles før bruk. Jeg var på jakt etter en aldringsgrå farge, men det eneste jeg fant var Herdins Sølvgrå. Jeg blandet den ut med litt mindre pulver slik at den ikke ble så mørk. Jeg svampet lampa med beis først også brukte jeg kosten etterpå for å komme til i kriker og kroker. Når jeg var ferdig, vasket jeg over med en våt klut for å få det litt ujevne, slitte preget. Helt til slutt pusset jeg litt over med fint sandpapir. Den ble nok litt mørkere enn jeg hadde tenkt, men jeg ble fornøyd med resultatet. Du kan jo prøve deg frem på en liten plankebit, og ev. tilsette mer vann eller mer pulver... Jeg prøvde dette på en annen lampeskjerm også, uten veldig bra resultat. Men der var "kurven" satt inn med ett eller annet for å gi den en litt blank overflate og den trakk ikke til seg beisen... Du burde prøve under på kurvene dine først.

    Også et annet tips...bruk hansker. Det gjorde ikke jeg og jeg har fremdeles mørk beis på fingrene...

    Lykke til!

    Beate

    SvarSlett
  5. Hei!
    Takk for koselig hilsen inne hos meg=)
    Så flott blogg du har, her kommer jeg til å kikke innom flere ganger!
    Deilig med skikkelig lang og god frokost i helgene! Utrolig mye fint fra Green gate du har*drømmesegbort*!
    Ha en finfin søndag videre!!

    SvarSlett
  6. DSå koselig det så ut!!! og så hyggelig det er med helg når ikke noe er stress og man kan gjøre det man selv ønsker!! Nydelig liten golfer du har:D

    SvarSlett
  7. Søndagsfrokosten smaker alltid så godt! Og ihvertfall når man tar "alt" på bordet..Helt enig!;)

    SvarSlett
  8. Tusen takk for at du tok deg tid og forklarte. Dette skal jeg prøve på! Ha en riktig god uke!

    KLem Kari

    SvarSlett
  9. Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg! :)
    Ja, det er kjempekoselig når man har tid til å dekke på bordet og sitte sammen og spise frokost!

    Ønsker deg en fin søndagskveld og ei fin uke!

    SvarSlett
  10. så kjekt at du besøkte bloggen min!
    du har en veldig koselig og fin blogg!
    så kjekt å se de bildene av den lille loppen deres..for hver måned. kul ide.

    SvarSlett
  11. Ja søndagsfrokostene er de beste i hele uka - og ekstra kos med så fint dekket bord (kommer i godt humør av alt fra greengate på bordet hos deg).God Søndag :-) Vibeke

    SvarSlett
  12. Hei..
    Så koselig frokostbord...med herlige greengate farger:) Skjønner dere hadde en fin søndagsmorgen!
    Kjekt å starte en sånn dag litt rolig, lange måltider r jo bare topp...kjekt når ungene får oppleve sånne helger:)) En skikkelig golf sjarmør du har der.. Ønsker deg en fin ny uke, klem

    SvarSlett
  13. Hei!
    Så koselig blogg du har :)
    Jeg legger meg som følger.
    Kjersti

    SvarSlett
  14. Høres ut som en herlig søndag for familien. Så koselig!
    Ha en flott uke også. Klem Ingrid

    SvarSlett
  15. Så kjekt at jeg fant veien inn til deg, for her var det masse fint!!:o) Kjempefint frokostbord med galde og hyggelige farger fra Greengate. Jeg kommer gjerne tilbake:o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...