beatehemsborg

onsdag 2. desember 2009

.:Stripete prøve-muffins:.

I morgen fyller lille Loppa 1 år!!! Er nettopp ferdig med muffinsene som skal spises til frokost (!) i morgen. Jeg bare måtte prøve den nye røde og hvite stripete glasuren som jeg kjøpte hos Mette på mini-mal i dag. Derfor ble det altså en prøve-muffins i kveld... Glasuren kommer i tube og jeg skulle absolutt hatt "tuten" som passer til og som jeg glemte å kjøpe. På grunn av stor åpning i tuben ble det altså litt vel mye glasur på denne muffinsen her... Men det tar seg jo fint ut på bildet da! Pakken bak er selvfølgelig til lille skjønneste Lotte. Det er selveste Upsi Daisy! Lotte er veldig fasinert av Drømmehagen så den blir garantert populær. Gleder meg til å lufte bursdagssauene i morgen!

Tenk at du er 1 år i morgen min lille rufse-prinsesse!!

Du er verdens herligste lille Loppe!



Har fått noen spørsmål ang. liftgardinen min. Den er veldig enkel å sy. Stoffet her er jo prikkete og det er enkelt å klippe rett også. En bare følger prikkene når det klippes. Jeg har ikke kjøpt noe lift-system-pakke, men kjøpte rett og slett en grusom, men veldig billig liftgardin på kid (til 70%), og brukte systemet fra den. Gardinen er like høy som vinduet og er foldet inn på sidene og nederst. Øverst har jeg brettet og sydd en søm slik at listen kunne puttes inn. Også sydde jeg "lommer" som jeg puttet spilene inn i. Jeg har litt ukurrant mål på mine vinduer så jeg laget gardinen litt bredere enn kid-gardinen. Ikke noe problem om trelisten øverst er litt kortere enn selve vinduet. Det synes ikke når den tres inn i gardinen. Stoffet kjøpte jeg som sagt på Panduro, det er tykt og litt stivt. Veldig lett å jobbe med!

Photobucket

14 kommentarer:

  1. Mmm... den muffinsen så ikke lite god ut! Og de blir jo bare lekkre med så fin glassur til ogmed :)
    Lykke til med 1-års dag i morgen, hun er virkelig et lite sjarmtroll :)

    Klem fra
    Kjersti

    SvarSlett
  2. gratulerer så mye med prinsessa di imorra!! nesten like gamle unger vi:) Min Linnea fyller 1 år i januar:) artig med disse små jentene:O)

    muffinsen så herlig ut! håper dagen blir superfin!

    Lillan:)

    SvarSlett
  3. Super muffins! Fint å sjå at tausa allereie hjelper til med klesvasken! Dette lovar bra! Vår lisje pode brukte å krype inn i oppvaskmaskina... Ha ein flott bursdagsfeiring i morgen!

    Klem E. :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med dagen til veslemor! :)
    Madeleine

    SvarSlett
  5. Hei hei!Først:Så lekkert du har pyntet til jul! Du har det bare sååå koselig;) Muffinsen så jo knall fin ut(har trossalt jobbet i bransjen i 8 år...smiler) Og gratulerer så mye til din lille søte loppe:)God klem til deg

    SvarSlett
  6. Gratulerer til di lille/store jente i dag! Hun er nå virkelig søt :) Ha en fin bursdagsfeiring!

    SvarSlett
  7. Gratulerer så mye med den store jenta:D Ett års dagen er en veldig spesiell da og jeg er sikker på at Upsy Daisy blir en slager:) Her er det Hinkel inkel som er den store helten:P

    For noen flotte muffins!! ante ikke at det fantes så flott glasur engang jeg:P

    OG takk for beskrivelsen av gardina. Du får det jo til å høres så enkelt ut. hehe

    SvarSlett
  8. Grattis med dagen i dag til lille LOPPA......1 år er ingen spøk...hehe...Og en aldeles vakker muffins...Koz dere masse i dag :-))
    Mange varme klemmer fra oss på Skjelsvik...

    SvarSlett
  9. Gratulerer med dagen!!! Så herlige bilder. Så flott glasur til melis:0). Jeg prøvde nylig noe ny grønn pynt med fotballgreier som jeg fant på rema (freia?) Resultatet var ikke bra, smakte æsj og pynten (fotballsko,genser,små svarte rundinger..) var ikke fin. Nei, din pynt var myyyyye finere!!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  10. Kjempestilige muffins!!! :D Jeg skal feire en 4 åring om 2 uker, og han har bedt om jordbærmuffins til feiringen.. Jeg har fått kjøpt blå muffinsformer, og vurderer amerikansk "ising" med blå konditorfarge.. Men hun hadde ikke slik stripete i blått vel? Pris? ;)

    Gratulerer så mye med lille jenta! Tiden flyyyyr! :) *klem Idun*

    SvarSlett
  11. næmmen- den så gooood ut... sånn icing har jeg og lyst på ... :-)

    Gratulerer med dagen til søte snuppa di - håper dagen blir perfekt :-)

    Klem

    SvarSlett
  12. Gratulerer med 1 år til lille loppa!! Og til mammaen, så klart! :)
    Den muffinsen så farlig god ut!
    Ha en strålende fødselsdag!
    Klem fra
    Laila Johanne

    SvarSlett
  13. Gratulerer med loppa di! Skikkelig søt!
    Herlig med muffins til frokost! Det må jo være lov på bursdagen! Den skal jo huskes som spesiell og fin. Vi spiser også kaker til frokost på bursdager.
    Stilig muffins! Viste ikke at det fantes tofarget glasur. Takk for tipset!

    SvarSlett
  14. Gratulerer til lille Lotte! Håper hun får en super dag! Skjønne muffins!!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...