beatehemsborg

søndag 6. desember 2009


Vi startet denne søndagen med pepperkake-baking! En koselig tradisjon som jeg har planer om å tviholde på...


Den eldste bakeren måtte jeg nærmest tvinge til å være med... (huff da, det hørtes jo ikke veldig pedagogisk ut...) "Jeg har litt lyst, men ikke så veldig..." svarte kjekken når den entusiastiske mora fortalte om bakeplanene tidligere i dag... Heldigvis synes han det var kjempe kjekt når vi først kom i gang!!

Nå står rydding for tur. Utrolig hvor bomba et kjøkken kan bli når man baker...



Ønsker alle en fin 2. søndag i advent!

Her er det familiebursdag for lille Loppa. Vi skal kose oss med biffsnadder, kyllingnuggets og kaker!
Photobucket

16 kommentarer:

  1. Hej Beata!
    Fin blogg,önskar dig en fin ny vecka,kram Agneta

    SvarSlett
  2. Hei Beate
    Så koselig dere har det, med peppekakebaking og levende lys. En koselig tradisjon :o) Ha en fin bursdagsfeiring, og adventstid. Klem fra Mette

    PS! har sendt deg en mail ang de flotte skiltene som du har laget. Vet ikke om du har fått den?

    SvarSlett
  3. Hei,Beate. Gratulerer med dagen til veslejenta. Pepperkakebaking er en veldig hyggelig tradisjon.Nydelig pyntet også. Jeg har dessverre ikke rukket å ta utfordringen om å finne en julepresang til under 100 kr. Ønsker dere en hyggelig feiring.Klem

    SvarSlett
  4. Så koselige bilder! Barna her har også baket pepperkaker (igjen!), men denne gangen med mormor:) Den eldste litt mer tålmodig enn den yngste...:)
    Ha en finfin bursdagsfeiring!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  5. Hei! Her har vi også baka i dag. Lillebror synes det var stas først tjue minutta, og så ville han heller halde på med spel på pc`en ;) Midt oppi dette laga eg også pizza, og eg må innrømme at eg var heilt slagen no når alt var steikt og oppattrydda... Travelt, men også veldig koseleg.

    Ha ein fin andre søndag i advent! :)

    Klem E.

    SvarSlett
  6. Vi har baka i dag vi også! Utrolig koselig altså:D Men for et rot hehe.. Tror jeg får legge ut noen bilder av det hele, selv om Thea synes det var mest gøy å lage hull i pepperkakene med fingeren:P

    Ha en fin feiring!

    SvarSlett
  7. Hei hei!
    Så kos med baking ja.. Skal lage pepperkaker snart vi også! Og hvite kakemenn... det er godt det:) Det får bli til helga. Jo og pepperkakehus må vi ha..
    Nå skal jeg sette på oppvaskmaskin nr 2..Eneste minuset med å bake! hehe...
    Ha en fin kveld kjære du:)
    God klem

    SvarSlett
  8. Ps. Håper og regner med at bursdagsbarnet er fonøyd;)

    SvarSlett
  9. Hei igjen :) Alltid like koselig å komme innom her hos deg! Så hyggelig dere har det. Ønsker deg og dine en fortsatt fin 2. advent :) Klem

    SvarSlett
  10. Så koselig! Håper dere har hatt en fin feiring. Vi var 8 stk rundt kjøkkenbordet under dagens pepperkakebaking og pynting av pepperkakehus. Masse kos og rot :) Det var ganske deilig å finne sofaen nå, ja... :)
    Ønsker deg en fin uke!
    Madeleine

    SvarSlett
  11. Så koselig, ja det er utrolig hvor mange kvadrat en pose med mel dekker =D

    Julehilsen fra B.

    SvarSlett
  12. For noen flotte pepperkaker!!! Jeg startet med noen kakemenn for tre uker siden.... Absolutt ingen ting å blogge om!!! Havnet i søpla, men ble litt inspirert nå må jeg si.... Skikkleig dekorativt med de prikkene på... Er alt bare melis eller kakepynt???

    Ha en god uke!

    Klem Kari

    SvarSlett
  13. Så koselig med pepperkakebaking, her har jeg droppet det for jeg blir fort alene...
    Tror vi skal pynte pepperkaker i morgen, vi har nemlig verdens beste pepperkakehjerter som er kjøpt av klassen til mellomstemann. Noe sier meg at pyntingen er morsommere enn bakingen her i huset.
    Håper du har hatt en flott adventshelg!!!

    SvarSlett
  14. Hi hi, mine småtroll gikk lei etter fem kaker, men jeg tror de fortsatt er litt små da...
    Spise går greit da!

    Ser vi bruker det samme kameraet. Har mistet platen til stativet og ønsker meg ekstern blitz til jul. Vi får se hvor snill jeg har vært. ;)

    Ha en fin uke Beate!
    Emma

    SvarSlett
  15. Så koselig det hørtes ut med pepperkakebaking da, Beate! Det er tradisjon her i huset også ... neste helg skal det bakes pepperkaker sammen med barna og mormor:) Gleder meg!

    Herlige bilder!!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  16. kari: jeg lager glasur av eggehvitte og melis. den er super å jobbe med. Den stivner skikkelig også blir den helt kritthvit, ikke gråaktig som den blir hvis du blander melis og vann. Prikkene er kakestrøssel i julefarger som jeg har kjøpt på mini-mal

    Beate

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...