beatehemsborg

søndag 31. januar 2010

(Min stusselige samling av lyseblått kjøkkenredskap...kjøpt på Jernia)

Jeg er stadig på jakt etter kjøkkenredskap i pastellfarger. Jeg har jo sett utallige skjønne slikkepotter og sleiver i lyseblått og rosa i andres blogger, men har ikke funnet de igjen i en eneste norsk nettbutikk... Noen som har tips???

I går luftet jeg symaskinen litt... Jeg sydde nytt, stripete putetrekk til Loppas stol. Trekket er laget av et kjøkkenhåndkle fra Home & Cottage til 29,- Det må jo være verdens enkleste måte å sy puter på dette her... to sømmer og vips ferdig...

Alle kan lage slike putetrekk!!! Det er super-enkelt!
Puten har en såkalt konvolutt-åpning, altså en overlapping. Jeg bretter stoffet slik at åpningen havner der jeg ønsker og så syr jeg en søm på hver side. (her slipper jeg å sy kortsidene siden de allerede er lagt opp...) Så vrenger jeg trekket og putter inni-puten på plass. Her har jeg brukt en babypute som jeg hadde liggende. Så her er det bare å sette igang å sy jenter!

Skjønne Loppa har begynt å gjøre seg til for fotografen!
Photobucket

32 kommentarer:

  1. Så flink du er, Beate, og så fine putene ble! Skjønn jente du har også! Morro å se alt du legger inn!

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Kva med å kikka på butikken "ting"? Der har dei jo alt mogleg rart, heilt sikkert pastellfarga kjøkenreiskapar òg... eg kan jo svippa innom ein dag og gje deg update om eg ser noko :)

    Fin dag til deg!
    Helsing ferskingen Lightning :)

    SvarSlett
  3. Loppa storkoser seg med den nye, flotte puta!;)

    Skikkelig stilig med de blå kjøkkenredskapene, har ikke fått med meg at de finnes i slike freshe farger!

    Kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. SÅ søt liten loppe du har, og de er sååå søte når de gjør seg til foran kamera :)

    Enig, pasteller er GOOD! Jeg har kun sett på dansk side, nordhjem.dk - men de er på salg, så jeg tror uansett du vil gjøre ett kupp der :-)

    Kult med stolputen.. hmm.. kanskje en idé jeg kopierer det der ;-D

    Ha en fin søndag!klem

    SvarSlett
  5. Hei! Vart så oppteken med ho sjarmtrollet ditt, at eg gjekk litt glipp av resten! Ho er så skjønn! Og fotogen!

    Ha ein fin søndag!
    Klem Elin :)

    SvarSlett
  6. Jeg synes samlingen din var RÅLEKKER!

    SvarSlett
  7. Heisan..

    Så fint putetrekk du har laget. Jeg liker også sånne enkle løsninger når jeg syr, det er ofte det beste! Og samlingen din var stilig med en lekker farge:) Klem fra meg

    SvarSlett
  8. Så lettvint pute da.Fin også.Koselig unge.
    Flott søndag til deg

    SvarSlett
  9. Hihi, herlige bilder av ein blidgutt der da! Sikkert fornøyd med trekket! ;) Kan jo hende at til og med jeg kan sy et slikt! :D

    SvarSlett
  10. Søte snuppa di!:)
    Imponert over putetrekkene, men jeg kan ikke sy en rett søm engang, så holder meg unna slikt;)
    Ha en fin søndagskveld!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  11. Hei Hei,
    Så flott pute - og det virket så enkelt - ihvertfall slik du forteller... :0))

    Flink er du! God Søndagskveld. klem Vibeke

    SvarSlett
  12. Hei Beate! Dett er første gang jeg er på besøk her hos deg. Så fin blogg du har! Jeg kommer gjerne igjen hos deg som følger. Velkommen inn til meg også!
    Ønsker deg en koselig søndagskveld!

    Hilsen fra
    Anette Willemine

    SvarSlett
  13. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  14. Hei du søte :) Med det samme jeg så det første bildet øverst på sida mi, på listen over blogger, så tenkte jeg "det må være fra Beates verden." :) Så viste jeg bloggen din til mannen min - den er så fiiin!

    Lekre kjøkkenredskaper, har ikke sett noen norske nettbutikker med slikt. Mener å ha sett det på Amazon. Håper å komme i gang med syinga snart, jeg også. Det er koselig :)

    Ha en fin kveld! Klem

    (PS: jeg logget først inn med mannen sin google-konto og skrev her inne, hihi, måtte rette det opp ;))

    SvarSlett
  15. Åh så søt hun er:) Herlig!
    Vet du..jeg tror jeg snart må få meg en symaskin jeg...Blir så inspirert!
    Flott pute da:) Vedr kjøkkenredskaper er jo Nigella Lawson sine produkter veldig fine:) Vet boligfryd har noe...

    Fortsatt god kveld:
    Klemmer:)

    SvarSlett
  16. Härliga bilder på lilla Loppa! :-) Duktig du som kan sy...jag har ju som sagt en symaskin så kanske jag skulle prova...ha en fin söndagskväll. Kram Alexandra

    SvarSlett
  17. Skjønne lille Loppa....og stilige kjøkkenredskaper :o)
    Kanskje nettbutikken "sweet memories" har noe slikt.....du kan jo kikke der!!
    Flotte stolputer du har sydd!!

    Ha en fin kveld Beate

    SvarSlett
  18. Så flink du er, Beate!! Puta ble jo kjempe-flott! Og den lille loppa di er jo bare sååå skjønn!!!!

    Ha en fortsatt fin søndagskveld!

    Klem
    Anette:)

    SvarSlett
  19. Hei Beate.

    En kjekk og lettvint måte å sy putetrekk på. Husker jeg lærte det i håndarbeidtimen på ungdomsskolen, men har ikke vært så ivrig på symaskina siden. Men den er grei å ha (i kjelleren)...

    Søt loppe som vet å sjarmere fotografen...

    Klem fra Mona C♥

    SvarSlett
  20. Härlig samling och underbara foton!

    Ha en fin vecka
    Kram Gunilla i Singapore

    SvarSlett
  21. Så smart det var! nå ble jeg inspirert :) noe jeg ofte blir her inne hos deg, Beate. Ønsker deg en fin mandag

    SvarSlett
  22. Søte snuppa di- og flinke mammaen som syr :-)

    Har ikke hun der britiske tv-kokken... uhhmmmm.... Nigella et eller annet en serie med pastellfargede kjøkkesaker??? Mulig jeg blingser :-)

    Ha en flott kveld :-)

    klem

    SvarSlett
  23. hihi... for noen herlige bilder av ursøte lille loppa :0)
    skjønn pute, elsker de stripene..og et genialt tips og sy det enkelt, hjertelig takk!
    ..fin ukestart til deg!
    moaklem

    SvarSlett
  24. SÅ herlige bilder av lille Loppa di:-) Morsomt når de blir seg selv så bevisste:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  25. Herlige farger, og så på Jernia da...??:)
    Litt usikker på hvilke andre steder de selger lignende, men Nigella har jo lyseblå produkter.
    Puta ble jo kjempefin, så smart å bruke kjøkkenhåndkle!
    Takk for tips:)

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  26. vilket fint tyg och gud vilken söt unge du har!

    Kram pernillla

    SvarSlett
  27. Puta ble kjempefin! :) Og kjøkkenredskapen din er også flott - nydelig farge!

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  28. Hei Beate!

    Kjempefine puter!
    Når det gjelder de pastellfargede kjøkkenredskapene, fant jeg noen på nordhjem. 3 dkr pr stk. Men de har en uhorvelig dyr frakt!!! Postmannen banket på med en kasse derfra i dag.....

    Ha en god kveld!

    Klem Kari

    SvarSlett
  29. Så enkelt og så fint!!!!
    Det å sy går jo så mye fortere enn strikking og hekling, glemmer det jeg...
    Men så er det det å sette seg bak maskinen da :)
    Nydelig ble det, og en skikkelig hjerteknuser du har!
    Ha en super kveld
    *Siv*

    SvarSlett
  30. kan jeg få bestille et skilt med carpe diem på? klem fra mamma

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...