beatehemsborg

søndag 21. februar 2010

.:minner:.

(familiealbum" i arkivmappe)

I dag har jeg ryddet litt i skuffer og skap, og jammen dukket det opp noen gamle prosjekter gitt... Ja, jeg er liksom en scrapper! Men en scrapper med veeeeeldig scrappetørke... sånn ca ett år siden sist eller noe! Jeg har scrappet mest LOer, men også mye annet rart. Her er litt av det jeg fant stuet ned i en skuff... tydligvis fra en veldig "grønt er skjønt-periode"...





Scrappetørken kom vel som et resultat av veldig mange bilder som hopet seg opp... det ble rett og slett uoverkommelig. Jeg har i allefall skjønt at alt ikke kan scrappes! Vi hadde en Thailand-tur i 2007, og fra den har jeg laget et lite album med noen av de viktigste opplevelsene. Albumet kan du se her.

Fra skuffen dukket det også opp et memory-spill jeg lagde til Kasper fra samme turen. Kortene har bilder fra ting Kasper snakket mest om etter turen. Kortene er skrivd ut på baksiden av mønsterark slik at baksiden på kortene også blir fine å se på... Alle kortene er laminert.


Selvfølgelig måtte vi ta en spill-runde i dag... og jeg suger skikkelig i memory!


Jeg kjenner jeg sitter med litt dårlig samvittighet i forhold til Loppas album... Det er ikke stort i det gitt... Jeg var liksom i gang med rosa ark og blomster (noe jeg gledet meg sååå til å bruke), men så mistet jeg piffen liksom. Tror kanskje en real opprydding i scrappebåsen er tingen! Kanskje en jeg må kjøpe meg litt nytt utstyr også?? Ja, shopping er nok det som må til...


(en av veeeldig få LOer i Loppas album...)

Hva med deg? Er du god til å ta vare på minner i form av album ol., eller ligger de og ruger på harddisken?



Photobucket

12 kommentarer:

  1. Hei,Beate.Så flott dette var.Datteren er flink med scrapping,jeg har aldri forsøkt. Laget album før,men nå ligger bildene på PC eller CD...God søndag.

    SvarSlett
  2. Ah du er jo så flink..Masse fint du viser frem. Så fint at jeg fikk lyst selv også:)
    Men kjenner meg selv og ja...

    Her ligger bildene på harddisken vet du..ogspå har vi kjøpt en sånn ekstar ekstern eller hva det heter tilf datan kræsjer..

    Ønsker deg en fin søndag!
    Klem

    SvarSlett
  3. Hej Beate!

    Det är första gången jag är här inne hos dig! Gillar verkligen din blogg! Jätte fin och inspirerande! Jag kommer att komma tillbaka!

    K R A M // T i n a

    SvarSlett
  4. Så mye fint du har laget! :)
    Her ligger nok bildene og "støver ned" på harddisken, gitt..

    SvarSlett
  5. Herlighet å flink du er til å scrappe da. Fikk jo nesten litt dårlig samvittighet jeg nå. Her ligger enten bildene i en eske eller de er på harddisken. Er i skikkelig trøbbel hvis det skjer noe med pc`n...

    Stille og fint etter snøstormen i dag, så selv om det er gørr-kaldt er det iallefall godt å se sola:D
    Kos deg i finværet!

    Klem, Anita:O)

    SvarSlett
  6. Hei Beate.

    Så flott du har scrappet. Blir en smule misunnelig på dine ferdigheter. Du slutter aldri å overraske.

    Ang bilder ligger de og ruger (veldig) på harddisken. Tiltak å gjøre noe med det. Sendte over en hel haug til fremkalling, men så oppstod det en feil (selvfølgelig) i sendinga og siden har det ikke blitt noe. Må ta meg sammen kjenner jeg...

    Klem fra Mona C♥

    SvarSlett
  7. Uff! Der traff du eit sårt punkt!!! Var så flink med lillemor, men veslebror er det verre med... Men du har mange flotte ting du har laga! Tenk kor kjekt det er for dei små, når dei blir store, å sjå kor flotte ting du skapte! Ver glad for alt du har laga, og så kan du heller lage noko i framtida? :)

    Ha ein fin søndag!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  8. synes du er knallflink!! jeg kjenner til det der med bilder hoper seg opp ja...da er det ikke gøy lenger med scrapping...men jeg tror at vi må plukke ut de ALLER fineste selv om ikke det er lett...hihi jeg snakker for meg selv. Jeg er av typen som kan ta 10 bilder av ungene og vil ikke slette noen på kamera enda bildene er av samme sekund omtrent:) men jeg må skjerpe meg:) jeg har også drevet litt med scraping..men jeg er ikke så flink som deg.

    ha en fin søndag

    her blir det hjemmelaget stroganof gryte med fløtegratinerte poteter idag:) Nam

    klem Lillan

    SvarSlett
  9. Vet hvordan du har det, jeg gledet meg sånn til endelig å scrappe rosa da vi etter to gutter fikk en jente. Har vel laget to eller tre LO'er tror jeg og har fulstendig tørke. Kanskje jeg skal ta tipset ditt om å rydde i scrappesakene. Håper det kan gi meg et spark bak. Ha en fortsatt fin søndag.

    SvarSlett
  10. Kjempe koselig Beate. Er desverre ikke noe god til dette. Begrenser seg til noen enkle kort :D

    Håper dere har en strålende helg!!

    Klem Siri

    SvarSlett
  11. Hei..

    Så flink du har vært, helt imponert. Veldig koselig å ta frem når det er så lekkert i rammer:)

    Jeg har bildene fra tidligere år i vanlig album, har alltid tatt mye bilder. Men i de senere år har jeg samlet dem elektronisk...

    Ønsker deg en fin ny uke, klem

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...