beatehemsborg

tirsdag 1. mars 2011

mange muligheter!


I dag har jeg bakt litt til loppa
 (som har minimalt med matlyst om dagen...)
Jeg har brukt en veldig kjekk oppskrift hvor deigen
ikke trenger å forheve!
Hurra for turbo-baking!


En deig - mange muligheter!
Vi lagde fylte rundstykker med skinke, feta og oliven
og vanlige rundstykker i form.



Nam, nam! Varianten med fyll var helt klart min favoritt!
Deilig med pinjekjerner på toppen!




Og Loppa da?? Hun ordnet nok mer enn hun spiste...



Her er oppskriften på kjipp-kjappe rundstykker:

Smuldre smør i melet, bland inn gjær og salt.
Bland inn varm væske og ha i sukker og egg.
Heves men ovnen varmes til 200 grader.

Tid?? Tja, hvis du lager små vanlige rundstykker tenker jeg det holder med 10 minutter.
Jeg stekte de fylte rundstykkene i 13 minutter og formen i ca 20 minutter.


*
Ja, du la vel merke til den nye, prikkete formen min....
DET er en klar kjøkkenfavoritt akkurat nå!
Den er fra KRASILNIKOFF - og er kjøpt hos Hegges blomster i Langesund

*



Photobucket

20 kommentarer:

  1. er veldig glad i piroger.. egentlig alt av brød med fyll :) denne oppskriften har jeg lyst å prøve! stilig form :))

    Gi Loppa noe salt.. det gjør jeg med Vilde når hun bare plukker i maten.. lager en skål med spekeskinke, tomat og agurk.. da spiser hun brød etterhvert :)

    god kveld til deg :)

    SvarSlett
  2. Jeg synes det er kjempe morsomt å bake, men hater ting som må heves, bakes ut, heves og atter heves. Da glemmer jeg det bare bort mens jeg holder på med andre ting. Teflonhjerna som min kjære kaller meg. Hehe.. Derfor så fant jeg ut at denne oppskrifta du deler med oss skal jeg i allefall prøve. :0) Takk for at du er snill og deler den med oss da.
    De så veeeeldig gode ut, og den prikkete forma di ble jeg misunnelig på. Helskjønn!! :0)

    Ha en fin kveld.
    Klem Jane.

    SvarSlett
  3. Dette så godt ut! Jeg blir alltid imponert over slike bakverk, jeg er nemlig fullstendig håpløs på området selv.
    Håper Loppa får igjen matlysten snart...

    God kveld til deg og dine!
    klem.

    SvarSlett
  4. Dette så kjempe godt ut....kanskje jeg skal prøve meg...er ikke så flink med rundstykkebakst..
    Håper matlysten kommer snart hos Loppa
    Fin kveld ønskes deg
    Klem

    SvarSlett
  5. hei.
    klart jeg la merke til formen, var det første jeg så hihihi ,
    så deilige disse så ut,
    koselig å gjøre sånt på en fri dag.
    ha en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Hei igjen.

    Så flink du har vært i dag. Disse så kjempegode ut. Og kjipp-kjapp-bakverk er fint i en travel hverdag.

    Kos dere med nybakt i kveld.

    Klem Mona C

    PS Den formen var nydelig.

    SvarSlett
  7. Det så helt Nydelig ut! Du er flink til å få det til å se deliakat og flott ut:)

    SvarSlett
  8. Dette så kjempegodt ut! Flotte bilder også :)
    Ha en super uke! Klem Nina

    SvarSlett
  9. Hærlighet dette så godt ut ! Og for en festlig bakeform :D

    SvarSlett
  10. Mmm, jammen så det godt ut!! :)
    Tusen takk for tips! Ha en fin kveld, vennen! Pengene er satt over nå :)
    Klemklemklem

    SvarSlett
  11. Superdupert flott tips!!! Kjempe greit til helgefrokost♥ Flott form du har fått deg og, digger den og den står høyt på ø-listen:))

    Klem!

    SvarSlett
  12. Lekkert,smekkert!! Ser så godt ut og bildene dine er som alltid LEKRE!!
    Ses vi den 31??
    klem♥

    SvarSlett
  13. Heisann:)
    Virkelig inspirerende baking, både ser og høres nydelig ut...må prøves:) Må si jeg liker brødformen din veldig godt, er den å få kjøpt??

    Ønsker deg en fin kveld videre:)
    Hilsen Marianne

    SvarSlett
  14. Oi, så kjekt med en oppskrift som ikke skal heves da. Denne må nok prøves ut :)

    SvarSlett
  15. Mmm...så veldig godt ut:) jeg lager noe lignende. Fyller min med spekeskinke og soltørkede tomater også. Veldig kjekt til turmat synes jeg. Brød og pålegg i ett.
    Her liker tre-åringen min ikke noe særlig middag..mens derimot all form for brød/knekkebrød går ned.. ja, og selvsagt søtt! :o)
    Søt form du har kjøpt deg:)
    Ha en fin midt-i-uke-dag Beate.
    Klem fra Line

    SvarSlett
  16. Psst. Nå begynner jeg endelig å få dreisen på Silhoutten! :)) Puhh... :o)

    SvarSlett
  17. Hei Beathe!
    Må bare si jeg er skikkelig imponert over dere unge husmødre.. Så flink.. Får til det meste.. Se på de flotte rundstykkene da!! De må jeg prøve, bare jeg får ovn og kjøkken snart;) Den formen var bare helt konge.. Nå har du reklamert for så mange butikker i langesund at jeg bare MÅ nedom dit på vår neste tur til Kragerø, som nok blir i påsken.
    Håper søte Loppa di kommer i slaget snart igjen.
    Klem Anki

    SvarSlett
  18. Herlig blogg!
    Lekre bilder... vil jeg gjerne komme tilbake.
    Hilsen ny følger

    SvarSlett
  19. Idag har jeg testet rundstykkene, nydelige og alle i familien var strålende fornøyde. Jentene gleder seg til å ha med seg slike til formiddagsmat på skolen i morgen, vi hadde ikke så fin form som deg, men noen søte muffinsformer fra Åhlens gjorde susen.
    Hilsen Firerbanden på Bakken :)

    SvarSlett
  20. Hej Beathe.
    Jeg er en ivrig læser af din blog, så nydelig :o)
    Da jeg så den fine form du har herover, blev jeg vildt misundelig.
    Nu vil jeg så hører om du ved, om det er muligt at købe den på nettet et sted. Jeg har forsøgt mig lidt frem men kan ikke finde noget. Eller hvis de nu stadig har den i den butik du købte din i, kunne vi måske lave en aftale om noget handel. Jeg er lidt desperat for at få fat i den ;o)
    God weekend og påske.
    Du må gerne skrive til mig her lena@grambynet.dk.
    Knus fra Lena fra Danmark.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...