beatehemsborg

fredag 4. november 2011



 
I dag har Loppa og jeg laget skjønne små
kaker i det nye cupcake-jernet vårt!
(finnes også i hvitt og blått)

Det er kjøpt hos Hegges Blomster i Langesund.
De har fått inn mye lekkert til baking nå, og det liker jeg godt!!

(I dag har de åpnet julehuset, med masse fine julesaker.
Ta en titt på facebooksiden!
 Åhhh, nå begynnner jeg virkelig å glede meg til jul!!)






Loppa fråtser i mammas cupcake-former...





Jernet var helt genialt.
På to- tre minutter var 7 stk munnfull-cupcakes ferdig stekt.
Det gikk helt fint å ha jernet stående på bordet. Litt koselig også,
for da kunne loppa følge med hele tiden!





Vi brukte muffinsrøra fra Toro. Enkelt og godt!
Jeg fylte røra i en sprøytepose og fylte skålene
nesten fulle. Null gris! Og superenkelt å rengjøre!
(tørket bare over med et fuktig papir...)

 


Rosa frosting selvfølgelig!




Loppa jobber!

 


Stødig på handa...
Selv sa hun at hun pyntet kakene med øl!
(Håper hun mente sølv!)

Kakene lages uten muffinsformer.
Men man kan jo putte de oppi former etterpå hvis man ønsker det!


(Cupcake-stativ fra Hegges Blomster)

Kakene ble så gode at vi aldri rakk og fylle hele cupcakes-stativet...
Hmm...






Vi prøvde oss på en variant med bringebær inni!
Dette ble min favoritt!


 


Jeg synes kakene ble veldig saftige i dette jernet!
Og såååå søte da!




Nyt fredagen!!!

Klem

Photobucket

22 kommentarer:

  1. Oh my god, this is so cute and sweet!!! Your baby is amazing!!! And I am completely in love with all your pink kitchen tools and appliances!!! That pink cupcake maker is fabulous! I saw similar one on NEXT website and I wanted to buy it but now I am almost sure I really really need it!!! :-))) Greetings from the Czech Republic, xox

    SvarSlett
  2. Så spennende det der var. Sånn skulle man jo hatt ;)
    Og så i rosa også....det var jo nesten det beste :)

    Ha ei flott helg ♥

    SvarSlett
  3. Så gøyalt!!!
    Ja sånt liker vi altså :-)))
    Å så rosa da!!!!

    Riktig god helg Beate!
    -Klem-

    SvarSlett
  4. Har sett reklame for sånne jern, så det er gøy å høre at de funker i virkeligheten også:-)
    Fantastisk nydelig i rosa da!!
    Nå fikk jeg også lyst på muffins...
    GOd helg til deg og dine!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  5. Oi oi oi...nå kjenner jeg at jeg trenger et cupcake-jern:)
    Så skjønne bilder du har lagt ut...og Loppe er jo bare helt bedårende da:))

    Ønsker deg en finfin fredag, og en riktig flott helg i cupcaken's ånd:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  6. hei.
    åå så herlig et innlegg,
    ser jo riktig lekre ut, nydelige bilder Beate,
    brukte du vanlige muffinsformer å putte dem i etterpå? ble de så pass store?
    kos dere masse,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. sylvia: nei, det er sånne små former. ikke de aller minste, men de i størrelsen over...

    SvarSlett
  8. Underbara bilder. Jag tycker verkligen om den med handen som har på silverkulor på muffinsen, den skulle du nästan förstora tycker jag.
    Kram

    SvarSlett
  9. Dette jernet så jeg på gavemessa i august, sto å fulgte med da damen laget cupcaces :) Fikk veldig lyst på dette, så får se hvis jeg får tak i et slikt :)
    ha ei super helg, mvh Tone

    SvarSlett
  10. Så genialt;) det hadde vært en fin julegave til meg selv;)De ser skikkelig gode ut!

    Ønsker deg og dine en fiiin fredag og helg♥

    SvarSlett
  11. Ser ut som dere har hatt en koselig formiddag sammen. Er helt enig i at bildet av hånden til datteren din var utrolig fint. Fikk meg til å minnes når mine barn var små og ville hjelpe til på kjøkkenet! God helg til både liten og stor.

    SvarSlett
  12. Det så utrolig kjekt ut! Ser ut til at dere har hatt en koselig bakedag. Herlige bilder :) Får lyst på et slikt jern selv :)

    SvarSlett
  13. Søteste jeg har sett på lenge:) Var heller ikke klar over at det fantes den type jern. Ser ut som dere hadde det riktig så koselig....og søtt:)

    SvarSlett
  14. Så herlige bilder:)
    Dette ser jo superenkelt ut!

    Kjempe fin blogg du har, ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  15. Hello! The cupckaes look very yummy and your blog is absolutely stunning!! Loads of Love from Italy xox Ema

    SvarSlett
  16. Kult! Cupcakejern hadde jeg aldri hørt om - kanskje det hadde vært noe for meg?

    SvarSlett
  17. ÅÅ så genialt,viste ikke at det fantes et slikt cupcakes-jern! slik tro jeg vi må å få oss i heimen :)
    -Beate-

    SvarSlett
  18. Hei.

    Så koselig det så ut. Og for et genialt muffinsjern. Tittet på det i en katalog her om dagen, men tenkte at dette sikkert bare var et salgsjippo (heter det det??). Godt å se at det faktisk funker.

    Håper dere har hatt en fin dag. Og takk for hyggelig kommentar.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  19. Så bedårende lille Loppa er da:)Hun passet perfekt sammen med det rosa muffinsjernet :)Supersøte begge to:) God helg!:)

    SvarSlett
  20. Så ett slikt jern for første gang i en butikk denne uka...
    Og ja, nå fikk jeg lyst på det!
    Herlige bilder du har tatt av bakingen...
    Kanskje noe å gi i gave til jentene mine?! Ja, hvorfor ikke. Det skal jeg jammen vurdere. De har jo altfor mye leker, så dette må da være midt i blinken ;)
    Tusen takk for inspirasjon...
    Klem May Helen

    SvarSlett
  21. Heerlig! Tror jeg må gå til innkjøp av et sånt jern, lurt;)
    Klem Minde

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...