beatehemsborg

tirsdag 6. mars 2012

Lille skjønne Nusse min!


Oj, oj, oj... en ny verden har åpnet seg for meg!
Jeg har endelig tatt steget og har kjøpt meg noen "actions" for photoshop.


Hva er actions??

Kort fortalt:
En Photoshop action er en metode for å gjøre hele bilderedigeringen med ett klikk. Actions gjør at redigeringen går raskere, så sant man klarer å finne en som passer for deg og bildet du redigerer. Det er selvfølgelig fullt mulig å lage dem selv, men nettet er også fylt med gratis actions som du kan laste ned og ta i bruk på dine egne bilder. (sakset ut fra denne siden)

 

Her har jeg prøvd meg i full fart... (bildet til venstre er originalen)

Ja, bildet er egentlig tatt i full fart det også... på vei i bursdag...
"stopp, vent... mamma må ta bilde!"

Ingen annen redigering enn å velge meg en action fra smørbrødlista mi...
Herlighet så gøy å sitte slik å prøve seg frem.
Det er jo uendelig mange muligheter, og bildene får jo et helt annet uttrykk!
Dette VIL jeg lære mer om.
(vennligst fortell meg hvis du vet om et sted hvor de selger flere timer i døgnet!)




Photobucket

13 kommentarer:

  1. Flott bilde av datteren din! Gøy med ulike redigeringsmuligheter av bilder. Man kan bli sittende lenge med slikt, ja. :) Fine resultater!

    SvarSlett
  2. Kjempefint bilde av vakreste "Loppa" ♥

    Jeg holder meg til photoscape enn så lenge, bør vel lære meg kamera skikkelig først. ;P

    SvarSlett
  3. Dette vil jeg også lære mer om! Takk for tipset;)

    Super flott blogg, jeg følger deg videre.

    *Ha en fin tirsdagskveld*
    Heidi:)

    SvarSlett
  4. Dette MÅ jo bare opp på veggen. Nydelig bilde av Loppa og det synes st mor har fått seg nytt kamera altså. WOW!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  5. Nå er jeg snart i mål når det gjelder å spare penger til speilreflekskamera, og jeg gleder meg sliiiiik! Har også lyst til å lære meg redigering så skulle gjerne hatt noen flere timer i døgnet jeg også kjenner jeg;-)

    Fine bilder!

    Nyt kvelden:-)

    SvarSlett
  6. Så herlig blide av en liten frøken ☺ finfin kveld til deg ☺

    SvarSlett
  7. Spennende!!
    Jeg må først lære meg det helt grunnleggende i disse programmene jeg da, nå bruker jeg Picnik, og dete legges ned etter april - hjeeelp!!

    MÅ finne meg et photoshop kurs ett eller annet sted...:)

    SvarSlett
  8. Nydelig herlig supersøt liten jente! Og utrolig flott bilde! Kjempefint uttrykk, og selvsagt flott redigert!Kult med actions, det må jeg sjekke ut!

    Klemmer

    SvarSlett
  9. Nydelig bilde - spennende med foto og redigering! Fint at du deler med oss andre :O)
    Klem fra Nina

    SvarSlett
  10. For en skjønn jente du har!:)
    Jeg har aldri lært og redigere men har veldig lyst..
    Kanskje jeg skal prøve meg hmm..
    klem
    kathrin

    SvarSlett
  11. så fin header:) og nydelig tulle!!

    ønsker dere ei fin uke og helg:)

    klem Lillan

    SvarSlett
  12. Så fin ei lita tulle ❤ og fine bilder-klem

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...