beatehemsborg

søndag 7. desember 2014

hurra...





På onsdag fylte Loppa 6 år, 
og i dag var dagen for barneselskap...




Vi rigget til fest i kjellerstua.
Veldig kjekt, og veldig lettvint når vi skulle rydde...




Vi pyntet med herlige saker fra festfabrikken.no
Noe hadde vi spart på fra forrige bursdag, og 
noe har vi handlet nytt.





Chiliflaskene er selvsagt på plass når det er fest!
Vi begynner å få en del nå :) 




Loppas lille godteributikk...
Perfekt størrelse på godteposer i grunn! 




Spent snuppe som skal dele ut ballonger til gjestene sine!




Loppa ønsket seg my little pony-kake i år...
Jeg er jo som kjent ikke noen fan av kakebaking som 
tar for lang tid, så det ble sjokoladekake fra toro med 
fyll av melkesjokolade + krem og topping av hvit sjokolade 
blandet inn i smørkrem. Toroposen ble til to slike små kaker,
Denne varianten + en gluten- og melkefri variant. Til den laget 
jeg fyll og topping av sjokolade uten melk og melis + et egg.



Jeg hadde også lyst til å lage en regnbue kake, siden det er 
litt sånn my little pony aktig... Jeg slo fort fra meg å lage 
selve kakebunnen i ulike farger, og gikk heller for en 
pavlova med frukt i regnbuens farger. Pavlovabunnen formet
jeg som en bue. Dette er vel en av de letteste kakene man kan lage!
Passer meg perfekt!

14 kommentarer:

  1. Happy birthday to your little cute lady ! Hugs xoxo Esther

    SvarSlett
  2. Du tar så flotte bilder! Gratulerer med seksåringen!

    SvarSlett
  3. Noe så lekkert! Skulle virkelig ønske jeg kunne vært flue på veggen under de bursdagene deres altså, hihi. Godteriposehuset var jo til å spise opp i seg selv. Pavlova er min favoritt også, dessuten. Så enkelt og helt fantastisk på smak. Regner med at du allerede har testet ut minipavlova med limekrem fra Trines Matblogg? Jeg DIGGER den syrligheten på kremen med akkurat den kombinasjonen. God ny uke til deg! Klem fra Beate

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei det har jeg ikke smakt, det må prøves ut! Takk for tips og fine ord - som alltid <3

      Slett
  4. delikat og lekkert :) ble nok en fin dag.

    SvarSlett
  5. Fine Lotte og fine pynten! :D Gratulerer ♥

    SvarSlett
  6. Du er virkelig fenomenal altså! Tenker seksåringen ble fornøyd!! :-)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...