beatehemsborg

mandag 10. august 2009

.:Meg, en tyv...:.



Ja, jeg er visst det. Unnskyld mamma for at jeg har knabba dette skjønne bildet fra kjeller´n deres. Men hva slags tilværelse er det for et så skjønt bilde da? Her hos oss har det fått hedersplass på peishylla. Måtte le litt av broder´n da han så det i går. Han lurte på om det var pga mangel på pene familiemedlemmer i vår egen familie at har vi bilder av ukjente damer på peisen... Da måtte jo jeg finne ut av hvem den mystiske dama med hesten var. Altzå, hvem er den dama som kun har en ting til felles med meg, nemlig hårfargen... Ikke er jeg lang og slank, ikke har jeg langt hår, ikke eier jeg en så fantastisk fin kjole, og ikke hadde jeg tort å stå så nære en hest heller... Etter å ha studert bildet så jeg at det står med liten skrift i nederste hjørne: Henny Porten. (?) hm, google er kjekt... Det viser seg at hun var en filmstjerne som var meget populær på 20-tallet.
Jeg sier bare: Jippi, jeg har et vintage-bilde på peisen!!!

1 kommentar:

  1. Jeg kunne blitt kriminell når som helst dersom det var slike skatter i kjelleren til mine slektinger. For et nydelig bilde!! Du måtter sikkert gitt ganske mange hundrelapper for det dersom du skulle kjøpt det. de er jo dyre på loppemarkeder også!

    Ingen nye interiørblader i dag. (sukk) men heldigvis så skinner solen litt nå. Etter flere uker på hytta så skriker hagen etter litt hjelp. Været har vært så dårlig at rosegreiner er brukket og nesten alle rosene er avblomstret... det er nesten høst.

    Leste et sted at det blir en varm sensommer og høst, så nå nå satser jeg alt på en varm september!!! (istedenfor 12 grader , så blir det sikkert 14!! )

    ha en fin uke!

    Klem,Kristin

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...