beatehemsborg

tirsdag 11. august 2009

.:kos på kjøkkenet:.

Jeg pusler rundt i mitt nye kjøkken. Rydder i hyller og flytter rundt på ting. Hi, hi, sånn er det å være i mammaperm. Loppa sover i vogna og mor endevender skuffer og skap etter ting som kan passe i den nye hylla eller kanskje på kjøkkenbenken....
Nå har jeg sydd ny pute til stolen til Lotte og en liten pose til smekker ol. som henger på knaggrekka under hylla. Rødprikkete og skjønt, også matcher det greengate og gardina...
Her er alle frokost-sakene samlet. Frokostblanding, sukker, kaffe, salt og pepper. Oppbevaringsboksen (eller hva jeg skal kalle det) har fått to shabby strøk med hvitmaling og pusset litt i kantene. Den var i utgangspunktet litt beigeaktig med jordbær-decopage.Denne herlige bestikkskuffe-saken har nettopp flyttet inn på kjøkkenet vårt. Klarte bare ikke å gå fra den i butikken... Den er kjøpt på Mini-mal. Her har jeg samlet tesiler, kakeformer, nøtteknekkere og min lille samling i tresjiraff-bestikk (!) Av en eller annen grunn kjøpte jeg disse sjiraffgreiene i min ungdom da jeg nettopp hadde flyttet for meg selv. Praktisk? Men de er jo søte da... I skuffen under finnes familiens kalender. Her noteres alle aktiviteter, møter ol. Kjekt. (og helt nødvendig! Merklig at man plutselig får teflonhjerne når man er hjemme i perm...)
Jeg tar med et bilde av radioen også jeg, selv om den er postet her tidligere. Den er i bruk hver dag og har fått en skikkelig ansiktsløftning. Fra brun til herlig blå. Kanalen er selvfølgelig Radio Norge!

4 kommentarer:

  1. Hei snuppa.
    Nå har jeg tatt en reise i dine prosjekter og ditt hjem. jeg må bare ta av meg hatten for din kreativitet. Du er bare helt rå Beate. Kjempeflink er du, skulle ønske det var meg asså....Missssssunnelig så det holder...Det jeg er mest imponert over er hvordan du får ting til å harmonere sammen og hvordan du setter sammen gammelt med nytt :-)) ....Skulle vært interiørarkitekt du....

    Klemz fra Sissel....

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder... jeg forelsket meg helt i radioen din... og bildet med fugelen... det var lekkert!!! :)

    Velkommer til Nib forresten!!! Stikker nok innom igjen ja!

    SvarSlett
  3. oj, for en skjønn liten blid Lotte du har,
    helt nydelig.
    Den der filleryen tror jeg at jeg hadde reklamert på, men synes den var søt rosa og da, men slikt skal jo ikke skje??
    merkelige greier.
    send en mail til Green gate og forklar så fikser de sikkert problemet.
    ha en flott dag

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...