beatehemsborg

søndag 28. november 2010

julekalender

(oj!!!!! hva er dette da???? Nysgjerrig liten Loppe)

Jeg har laget en ny variant av julekalender til barna i år.
Veldig enkelt: 1 stk hvitmalt rundstokk, 2 øyeskruer (som festes i taket)
og to tøy-remser (jeg har brukt hvitt med røde prikker)


Nissen har vært innom med første ladning med småpakker.
I år er det jo 48 stk pakker som skal henges opp,
så vi får satse på at nissen tar seg en tur en annen dag også (puh...)



Kjøkkenets adventsstake-variant. Lite stett-fat med sandkakeformer,
pyntet med litt naturmateriale.


Ønsker deg en fin første søndag i advent!!!
klem


Photobucket

33 kommentarer:

  1. Ihh - hvor god en ide med rundstok til julekalender. Det ser bare rigtig fint ud.
    God advent
    By MARIANNE

    SvarSlett
  2. Så kreativt Beate!!
    Flott adventskalender!
    Fortsatt fin søndag.
    Adventsklem♥

    SvarSlett
  3. Hvor ser det bare godt ud.
    Og sikken en super god ide.
    Kan godt forstå at lillepigen er nysgerrig.
    Ha´en dejlig Søndag.
    Knus Susi

    SvarSlett
  4. Det var en kreativ julekalender, kjempefin ♥ Kan tenke meg det er spennende for Loppa-mor:)
    Ha en fortsatt fin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Hei, så fin julekalender du har laget :-) Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  6. Så skjønne bilder... :o) (Vent, jeg må scrolle opp og se litt mer...) Så smart løsning med pakkekalenderen! :o) Det ser jo så lekkert ut også. Og kjøkkenadventstaken var veldig koslig. :o)

    Ha en fin 1. advent videre og en god, ny uke.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  7. Så fin adventskalender du har laget! Koselige bilder hos deg! :)

    SvarSlett
  8. Det var koselig førjulsstemning ")

    SvarSlett
  9. ÅÅÅ så kosleig det første bilde var... kan tenke meg hun er nysgjerrig ja... knipelitt får hun vel lov til


    Klemmer 09))

    SvarSlett
  10. Kan tenke meg det var ganske fristende med alle pakkene som henger der :) Men ikke lenge til den første kan åpnes nå... Ha en flott uke!!
    -Martemora-

    SvarSlett
  11. Så enkelt og så fint med den kalenderen, og nydelig innpakket gaver:)) Tenker de er spente!!
    Ha en fin søndag
    Klem

    SvarSlett
  12. En annerledes, men nydelig kalender! Men 48 pakker??? det var ikke småtterier:-)
    Jeg har ikke fått pyntet noe ennå, men det ser så koselig ut rundt omkring på de forskjellige bloggene, inklusive din, så nå bare må jeg snart:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  13. Du har så HERLIG stil, det øverste bildet var bare skjønt! Skjønner at dette ser spennende ut for den lille loppa =)

    SvarSlett
  14. Hei.

    Flotte bilder. Og for en smart idé med pakkekalenderen. Den blir vel helt full da når du skal ha på 48 stk. Og det er godt gjort å finne forskjellige ting. Jeg merker jeg sliter litt...

    Klem Mona C

    SvarSlett
  15. Koslig! Her har vi satset på adventskalender. En pakke hver søndag og sjokoladekalender hver dag.

    SvarSlett
  16. Hei ☺
    Utrolig flott pakkekalender! Så fin!!
    Ha en flott ny uke
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  17. Så koselig kalender, det gir julestemning det! Jeg er sent ute! Hjelp.. Kalenderen er halvklar og mangler en haug m gaver! Åhu!!!
    Syns du har fått et godt julekort bilde under her da! Jeg er langt unna å få til bilde, nesten håpløst m ei på snart to og en liten kompis på 4 mnd! Huheii! Vi prøver og prøver og øver og øver!! Hehe! Klemmer

    SvarSlett
  18. Hei! Så fin adventskalender, ikke lett å holde fingrene unna denne. Og i morgen kan første pakke åpnes:)

    SvarSlett
  19. Super fin kalender! jeg har fortsatt alle pakkene å pakke.. puh, og i kveld er det nok ingen vei uten om:) ha en fin dag

    SvarSlett
  20. Fin julekalender! Og veldig koselig du har pyntet til jul på kjøkkenet :_)

    Klem Kristine

    SvarSlett
  21. Herlig kalender, med masse spennende gaver
    Litt av en jobb du har hatt

    SvarSlett
  22. det øverste bilde var helt rått herlig, det fineste julbilde jeg har sett på leeenge.Du må jo bare bli plukket ut.

    SvarSlett
  23. Så utrolig gromt bilde! Inneholder ALT av julestemning :)

    SvarSlett
  24. For noen herlige bilder! Utrolig smakfullt dekorert til jule syntes jeg - lunt og koselig.
    Liker bloggen din kjempegodt, så jeg har lagt meg til som følger.
    God helg til deg!
    Nina

    SvarSlett
  25. Så enkelt, men så utrolig dekorativt og fint.

    SvarSlett
  26. Lekre og lyse bilder! Og kjempesøt kallender!!! :)

    SvarSlett
  27. Fantastisk bidrag til NIB !! : ) Skjønne bilder!!
    God helg
    klem Tove

    SvarSlett
  28. Flotte bilder. Kalenderen var en kjempe god ide.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  29. Herlige bilder! Lykke til i konkurransen;)

    SvarSlett
  30. Så koselige bilder! Skikkelig julekoselig :)

    Kalenderen deres var jo bare helt genial!
    Så flott!

    Ønsker deg en fin dag!

    Klem!

    SvarSlett
  31. Elin Abrahamsen21.12.2010, 14:36

    Hei Beate.
    For en flott blogg du har!!! Dette blir kos å følge med på. God Jul til deg og dine:-)

    Elin.

    SvarSlett
  32. This is beautiful! The first image inspired me so much that I featured it on my blog this week. You can view it in a post entitled "Monday's Pretty Things :: Red, White, and Christmas".

    Cheers!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...