beatehemsborg

fredag 21. januar 2011

Life Is Beautiful...

...when I am with you


Jeg har laget meg noen nye puter til soverommet...
...eller laget og laget, fru Blom...
Selve trekkene er kjøpt på princess, men jeg har påført teksten.


Som jeg har skrevet om tidligere har jeg en maskin som skjærer ut den teksten jeg lager.
Denne maskinen brukte jeg når jeg skar ut denne teksten.
Jeg skar rett og slett ut teksten fra et helt hvitt transfer-ark og strøk det på med strykejern.


Synes det ble orginalt og søtt jeg da!

Nå er det helg, HURRA!

Vi kjører den sunne linje hos familien Hemsborg!
Smoothies til kveldskosen i dag!

Photobucket

28 kommentarer:

  1. Så flink du er.. ser flott ut
    God helg:-)

    SvarSlett
  2. Hei Beate. Oppdaget bloggen din gjennom utfordringen hos AnettesHus.com. Her så det ut som et koselig sted å være:)
    ..kjempefine puter! Så flink du er! Men så lurer jeg..hva slags maskin du har, og når du sier at du kjørte dem ut på transfer-ark og så skar dem ut. Hvordan skar du dem ut?.. du skjønner, jeg har en slik maskin jeg også.Silhoutte heter den.Men med min er det så vanskelig å skjære ut slik vakker snirkelskrift som du har laget her.. og det er jo såå fint at jeg skulle gjerne ha funnet en grei måte å gjøre det på;)

    Senere ikveld skal jeg ta meg en runde her inne hos deg og titte enda litt mer. Når de søte små er lagt for eksempel:o)
    Klem, Line

    SvarSlett
  3. Hei flinke du! Dette var lekkert! Rett og slett! Inspirerande!

    Her er vi klare for film, men er nok ikkje så sunn som dokke... ;)

    Kos dokke med helg!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  4. line: jo det er silouette jeg har. når jeg skriver ut løkkeskrift på denne måten går jeg inn og "outliner" teksten slik at den henger helt sammen og blir litt tykkere.
    teksten / setningen har jeg lagret som jpg-fil først, den henter du frem ved å velge edit og get outline. velg så fil også load image. da får du opp teksten i denne boksen. velg convert to outline og klikk på paste then edit. nå ligger teksten ferdig outlined på "arbeidesbordet" ditt. så er det bare å dra i boksen slik at du får ønsket str.
    når jeg skulle kutte den ut valgte jeg sticker-paper (mener det var det det het) det funket veldig bra.

    lykke til, og velkommen tilbake hit!

    beate

    SvarSlett
  5. Så kreativ du er! Dette ble kjempeflott!!! Ønsker deg ei deilig helg flinka;)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Dette var virkelig det lille ekstra, noe du ofte tilfører interiøret ditt. Virkelig lekkert, og smart! :)

    Skjønn skuffeseksjon i sink du har kjøpt deg. Nydelig!

    SvarSlett
  7. Så fint:-) Håper det holder seg i vask også:-)
    GOD HELG!

    SvarSlett
  8. Sååå fint, Beate:)
    En sånn maskin vil jeg også ha,
    skjønner jeg har gått glipp av noe;)

    Kos dere med smoothies,
    tror jammen jeg skal lage meg en selv:)

    KLEM

    SvarSlett
  9. Du altså bare god til det der med skrifte.
    Sådan en maskine gad jeg godt eje.
    Ha´en dejlig weekend.
    Knus Fra Susi

    SvarSlett
  10. Ja, det var veldig fint og inspirerende dette innlegget...
    Men skulle hatt navn på hva maskinen heter og hvor den fåes kjøpt! Aldri hørt om det en gang jeg!
    Kos deg med smoothies og helg ;)
    Klem

    SvarSlett
  11. Wow, du er utrolig flink altså! Veldig skjønne puter:)

    SvarSlett
  12. Kjempestilig! :) Du er så kreativ!!!!


    God helg :D

    SvarSlett
  13. til dere som lurer på hvor man kan kjøpe maskinen så fant jeg den her

    http://www.bikuben.com/produkter/quickutz/silhouette1/silhouette---tilbehor/quickutz_-silhouette-sd-digital-cutting-tool/

    SvarSlett
  14. Så utrolig flott, det DER likte jeg virkelig. :-D

    God helg!
    Klem Jenny

    SvarSlett
  15. Atter ett herlig innlegg fra deg!
    Disse putene likte jeg virkelig!
    Ofte ikke så mye som skal til!
    Kos dere med sunt godteri.
    Fredagsklem.
    Anki

    SvarSlett
  16. Utrolig stilige puter, du er god til å få det til:)
    Ønsker deg en nydelig helg
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  17. Kjempetøffe puter! Jeg lurer på om du bruker samme maskin til skriften på mange av de fine skiltene du lager? Eller har du kanskje et annet smart triks for å få til så fin skrift?

    SvarSlett
  18. ann: nei, jeg bruker ikke den maskinen til skiltene. de blir laget med overføringsteknikk fra papir...

    SvarSlett
  19. Ville du delt noen tips med den teknikken kanskje? :)

    SvarSlett
  20. Dei putene var utruleg fine ! Sikkeleg nusseleg og flotte detalja ! =) Sånn maskin må kjøpast inn ein gang i framtida !

    SvarSlett
  21. Kjempefine, FLINKING.

    Ønsker deg og dine en koselig helg, klem ann helen.

    SvarSlett
  22. Nydelige! Alt du kommer på! Snakk om å få valuta for pengene med silouetten!

    god helg!
    ninab

    SvarSlett
  23. Kreativt og stilig! Slike kan du fint selge i eplabutikken din!
    God helg!!

    SvarSlett
  24. så fint det var.
    du er superkreativ altså

    SvarSlett
  25. Nu har du gjort så där fint igen.:-) Kram Stina

    SvarSlett
  26. Så kult! Originalt og personlig. Kjempegod ide!

    SvarSlett
  27. Kjempe fine trekk! Du er så flink :) og det er veldig inspirerende.. Ekte hverdagsglede er det, med fine ord og setninger rundt omkring :)

    SvarSlett
  28. Utrolig stilig!! Jeg har akkurat samme putetrekkene, og kjøpte dem med tanke på å trukke noe med tekstilmaling på, men nå tror jeg jammen jeg må se meg om etter den maskinen du bruker, for dette var lekkert!!!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...