beatehemsborg

mandag 9. januar 2012

easy peasy!



Super-enkel, hjemmelaget og "fersk"!

 


Jeg har begynt å lage litt ekstra pizzadeig når jeg baker pizza.
Deigen som blir til overs kjevler jeg ut i minipizza-størrelse (ca 5 på en plate),
så stabler jeg dem oppå hverandre med bakepapir i mellom
og putter dem inn i fryser`n...


 


Utrolig lettvint å bare hente frem slike bunner hvis vi fyser på pizza en kveld.
Her har jeg bare lagt de frossene bunnene på stekeplata, og lagt på tomatsaus og fyll.
Bunnene er såpass tynne at de tiner mens jeg finner frem sakene vi skal ha oppå!




Steketiden varierer litt ettersom hvor tykke bunnene er...

Vips... "fersk" pizza til kvelds!


nam, nam!


Photobucket

31 kommentarer:

  1. Så godt ut!
    Veldig greit med alt som går kjapt :)
    Jeg pleier av og til å fryse ned halvstekt pizza. Godt og enkelt det også :)

    SvarSlett
  2. Nammmm dette såg godt ut...Enkelt å lage...

    Ha en fin kveld ...

    Klem fra Britt Kristin.

    SvarSlett
  3. Dette var jo genialt, Beate! Så deilig den ser ut, og så lekre bilder av godbitene. Supert det tidsuret også. :) Godt illustrert!

    SvarSlett
  4. Takk for at du delte et super tips! Så enkelt egentlig, må bare bli bevisst på det :-) Nå ble jeg sulten!

    SvarSlett
  5. Nå nå jeg rett og slett lage pizza her, ble kjempesugen på pizza.
    Koselig hylle i forrige innlegg:)
    Hvor har du kjøpt kurven med eggene i?
    Klem Mette

    SvarSlett
  6. Gjett om jeg fikk lyst på pizza nå. En veldig god ide som jeg skal ta med meg.
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  7. Nam..Genialt!Dette skal prøves:)Kan jeg spørre åssen du får lagt text på bildene du har tatt?klem

    SvarSlett
  8. Flott tips:) Jeg har brukt å fryse pizzadeig (deigklump) i poser men er jo mer enkelt å kjevle de ut på forhånd å fryse. Blir jeg bruker din variant neste gang:)

    Delikate bilder. Flott tilbakeblikk i kavalkaden lenger ned i bloggen:)

    SvarSlett
  9. vår lille verden: du kan fint legge tekst på bilde i programmet photoscape (lastes gratis ned fra nettet) du kan også gjøre det i word...

    SvarSlett
  10. Så smart!! Åsså så det jo kjempegodt ut;)

    Fin kveld til deg;)
    KLEM

    SvarSlett
  11. Ååå, tror jeg siklet litt nå! Det så utrolig godt ut! Når jeg får en stor frys en gang skal det prioriteres;)

    SvarSlett
  12. Det ser kjempe godt ut :) dette skal jeg huske! Takk for tipset.

    Ha en flott kveld :)

    Klem fra Renate

    SvarSlett
  13. Tusen takk for tipset og at du delte det med oss.....nammmmmm

    Fin kveld til deg

    SvarSlett
  14. ojojoj, det så godt ut! Og så smart da gitt! Takk for en god ide til kjapp og god middag/kveldskos! Og for en fin blogg du har! Legger meg til som følger jeg :) Håper du får ei kjempefin uke!

    SvarSlett
  15. utrolig mange lettvinte og gode oppskrifter du har på lur.....har prøvd så mange av de at her en dag jeg hadde laga en"ny"middag så sa sønnen min:er det ho blogg dama som har lært deg det igjen?he he var ikke det akkurat da,men veldig ofte.-)så takk for mange gode kaker og mat+noen ekstra kilo....he he

    SvarSlett
  16. Å så kjempelurt!!
    Den ideen skal jeg låne og realisere her hos meg også. :-)

    Ha en kjempefin kveld.

    Klem

    SvarSlett
  17. Det var lurt..har aldri tenkt på å lage ekstra pizzadeig:) Har brukt polarbrød, men nå blir det jammen ekstra pizzadeig neste gang:)

    SvarSlett
  18. ummmm de ser godt nok lækre ud, bliver helt sulten:-) Super idé med at lave ekstra dej, når man er igang er det nemt.

    Ha en god aften

    SvarSlett
  19. Å dette så godt ut!
    Kjempe bra tips:)

    Ha en fin pizzakveld;D

    Klem, Anita:)

    SvarSlett
  20. Du frister alltid med så mye godt!! MMmmm

    deilig! Og supersøtt ur! :)

    SvarSlett
  21. Tusen takk for tipset, supert :-)
    Brit Eva

    SvarSlett
  22. Jippiiii, elsker slike tips:)
    Takk!!
    Tror jammen meg jeg skal lage meg opp en stable med slike:)

    Thanx ♥

    SvarSlett
  23. Smart! :) Det så veldig godt ut ♥

    SvarSlett
  24. Den pizzaen så good ut!

    Elsket den rosa timeren, hvor er den fra?

    Fineste ukesstart til deg!
    Maiaklem

    SvarSlett
  25. Mmm... Kan kjenne lukten av hjemmelaget pizza over fjorden. Smart. Funker fint med pitabrød også, men det vet du vel...

    Bildene var helt supre og satte ganen i sving.

    Smil, MC

    SvarSlett
  26. Maia : den er kjøpt her
    http://www.bagarenochkocken.se/shop/

    SvarSlett
  27. Nam nam.. dette så virkelig snadder ut!

    Ha en fin Onsdag,
    Klem Jatte♥♥

    SvarSlett
  28. Å Beate!De tror jeg nok smakte godt...elsker pizza jeg..Også får du det til se fantastisk og innbydende ut også da,som vanlig:)klem (fra en som desverre ikke har NOEN form for smaksløker igjen)..DET er kjedelig det!Men til helga kansje,da håper jeg de er på plass igjen:)Fortsatt god uke!

    SvarSlett
  29. Fru r: den er fra ib laursen.... Kjøpt i en lokal blomsterbutikk. (på brotorvet på stathelle)

    SvarSlett
  30. Hei,
    Første gang jeg er innom bloggen din og her kommer jeg nok innom igjen :). Så supert tips og så enkelt. Dette skal jeg jammen gjøre neste gang jeg lager pizza. Pizzaen din ser kjempegod ut!
    Ha en fin dag :)
    Hilde

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...