beatehemsborg

søndag 9. september 2012

søndagsfristelse...


Kan jeg friste med nybakt egg og bacon à la Christoph?
 
I dag har jeg prøvd meg på en helt ny vri på søndagsfrokosten/lunsjen.
Jeg snublet over en fantastisk herlig matblogg som heter
"Led oss inn i fristelse" Mange deilige oppskrifter
med fine bilder og morsom tekst!
 
 
Det er masse her jeg kan tenke meg å prøve...
men i dag ble det altså "nybakt egg og bacon".
 
 


 
Enkelt var det også!!
Jeg smurte litt smør i bunnen av noen små ildfaste former og
la en brødskive i bunnen. Så stekte jeg baconet i noen minutter
 før jeg la det langs kanten i formen. Jeg knakk i et egg
(det ble mye med to i disse små formene - jeg prøvde begge deler)
Så et lite krydderdryss på toppen!
 



Jeg satte formene inn i stekeovnen på 200 grader i ca. 20 minutter.
Egget ble da "hardkokt", så hvis du ønsker "bløtkokt" må du senke steketiden noe.
 
Dette ble tatt godt i mot både hos voksne og barn!
 
 
 
 
 
 

14 kommentarer:

  1. that`s a great idea! thank you for that!!


    greetings,
    nora :)

    SvarSlett
  2. For en enkel og delikat måte å servere egg&bacon på!
    Det er notert bak øret, men kanskje jeg aller helst burde legge bildene lett synlig for far i huset..Det er nemmlig stort sett han som lager denne retten her i hus.. gjerne servert på sengen :)

    Ha en koselig søndag!

    SvarSlett
  3. NAM!!!! Du tar så fine bilder;))

    SvarSlett
  4. Åååå det såg godt ut:))

    SvarSlett
  5. så tøffe Bilder! Eg likar bildene dine kjempegodt!
    Veldig inspirerande blogg:-)

    SvarSlett
  6. Å det så godt ut! mmm det må prøves:) Må være enig med de over, blir så fasinert av bildene dine! Du er så flink:) Ha en fin søndag!klem lille meg

    SvarSlett
  7. oh dear ... these are beautiful photos!
    Have a good weekend Pam

    SvarSlett
  8. Det så kjempegodt ut :) Det må nok testes en helg i høst!

    God søndag til deg :)
    Klem

    SvarSlett
  9. Mums! Lekre bilder og lekker spise! Må definitivt prøves!

    :-)

    SvarSlett
  10. Hoi for noen flotte bilder du har tatt av frokosten. Hadde vært spennende å lese noe om hvordan du lyssetter og hvilket utstyr du bruker. Å ta bilder av den deilige maten syns jeg er noe av det vanskeligste med å ha en matblogg!

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for koselig tilbakemelding! Jeg syne det er kjempegøy å ta bilder av mat. Det kan jo være litt utfordrende siden man ikke kan stå å knipse i evigheter - man må jo helst spise maten før den blir kald!! :) Ofte er det jo dagslyset borte når man lager middag også.
      Jeg har kjøpt meg en ekstern blitz som jeg bruker endel når det er mørkt. Ellers plasserer jeg maten i nærheten av et vindu og styrer lyset litt ved hjelp av en reflektor. Reflektor er kjempekjekt, og du kan unngå skygger i bildet ditt. Jeg bruker også photoshop og photoscape. Her lysner (ev. mørkner) jeg bildene. Jeg har også kjøpt endel såkalte actions (filter) som jeg kan legge oppå bildene i photoshop.
      Hvis jeg skal gi ett tips, så må det bli å skaffe deg en reflektor!

      Slett
  11. Mmmm, det så veldig godt ut! Dette tror jeg jeg har lyst å prøve ut en dag! Så flotte og delikate bilder!

    Ønsker deg en ny og fin uke! :)

    SvarSlett
  12. Veldig godt med spekeskinke også ;)

    Lekre bilder - jeg ble sulten nå!

    SvarSlett
  13. Å !!!!
    Det så kjempe godt ut. Det må jeg prøve til søndag:O)
    Ønsker deg en super tirsdag :O)

    VH Lisa

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...