beatehemsborg

lørdag 18. juli 2015

hvitløksbaguetter...




I dag har jeg prøvd meg på hvitløksbrød/baguetter. 
De ble så gode at jeg vil dele oppskrift :)



Du trenger:
2 dl lunket melk
3 dl lunket vann 
5-6 terninger med marinert fetaost (moses med skje)
2 ss olje fra fetaostglasset
En klype salt
Litt sukker

1 pk tørrgjør
Tipo 0 (pizzamel) ev. vanlig hvetemel

50 gr margarin i terninger tilsettes mot slutten av eltingen
Bland i mel til passe konsistens på deigen.
(jeg kjenner på deigen underveis, og når jeg kan ta på den uten at
den sitter fast i fingrene mine er den ferdig)

Lag små groper i deigen og hell over litt olje
fra fetaostglasset. Dryss litt mel over og dekk til
med håndkle. Heves i ca 1 time.


Hvitløkssmør:
100 gr. smør/margarin
2 fedd hvitløk
Havsalt
Litt raspet parmesanost
ca 6 hakka basilikumblader




Del deigen i 4. Trykk ut/kjevle ut 4 rektangel og smør på 2 ss hvitløkssmør
på hver. Rull sammen til 4 pølser og vri litt på dem før de legges på brettet. 
Etterheves i 45-60 minutter

Stekes på 200 grader i ca 25 minutter.



7 kommentarer:

  1. good article, thanks for sharing

    SvarSlett
  2. nice article, thanks for sharing

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...