beatehemsborg

søndag 10. mai 2009

.:Beates luksus-salat med kylling, feta og oliven + foccacia:.


Har hatt familie-bursdag for begge gutta i dag. Serverte pizza og kyllingsalat med Foccacia. Salaten er bare helt nydelig med alle de beste ingrediensene jeg kan tenke meg...

Dette bruker jeg...

Kyllingfilet stekes i terninger. (Krydrer de godt med steak-krydder)
Kok ris. Jeg bruker 1 dl jasminris til en stor posjon med salat. (Avkjøles)
--> bland sammen med:

- Isbergsalat
- Gourmet-mais
- Tomater
- Stangselleri
- Vårløk
- Rødløk
- Agurk
- Paprika
- Egg
- Masse deilige sorte oliven uten steiner.
- Fetaost
Krydres med det man liker av krydder. Jeg bruker steak-krydderet her også...

Veldig enkel Foccacia:
Lag en god olje av olivenolje, krydder og presset hvitløk. La stå noen timer på benken og godgjøre seg...

3 dl.lunka vann
litt olje
1/2 pose tørrgjær
litt salt
Hvetemel- til deigen blir passe fast.
(Heves ca 1/2 time)
Kjevles ut i på benken og trykkes ut i langpanne.
La heve 1/2 time i langpanna.
Stikk med gaffel over hele.
Smør på oljeblandingen
Dryss på havsalt

Stekes på 225 grader i ca 15 minutter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...