beatehemsborg

Viser innlegg med etiketten Familie. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Familie. Vis alle innlegg

tirsdag 1. juli 2014

hola...






En liten hilsen fra Quesada, Spania...
Vi nyter late dager i sol og varme!
 
 

 
 
 
 
 

mandag 14. april 2014

digg...

 
(tallerken fra hos farmor, tekopp fra anemones skafferi)


Noe av det beste med ferie...




Duften og smaken av nybakt til frokost!



 
Og et ekstra koselig dekket bord!


(glasskrukke fra Lisbeth Dahl, kjøpt hos festfabrikken - selges i butikken)


Ferie er digg!
 
 
 
 

onsdag 1. mai 2013

luksus... fra toro...



Sein frokost i dag...
 

 (sugerør fra festfabrikken.no)
 
 
Litt ekstra kos siden det er fri og vi har
overnattingsgjest på besøk.
 

 (greengate asjett fra hos lise)
 
Skulle prøve meg på lapper, men det ble vel heller mini-pannekaker...
Litt luksus-pannekaker, siden jeg har laget de av vaffelrøre,
*kremt* fra Toro...
 

 
 
Men de ble jo gode da!
 



Fornøyde barn!
 



...og voksne!



 
Liverpool kopp??? I alle dager!
Den matcher greengate asjetten... ble jeg fortalt!




Litt rester...
Smaker sikkert godt til ettermiddagskaffe`n de!
 
 
 
 
 

søndag 10. februar 2013

noe for en hver...


morsdag for meg, bolledag for resten, reisefeberdag for gutta
kosedag for alle...
 





 



søndag 20. januar 2013

Til fjells...


 
Vi har hatt en herlig helg på fjellet!




Gutta har stått slalom...




Vi har vært ute og lekt i snøen...


 
 
Loppa har kjeftet på skiene...



 
.... og vi har kost oss inne med god mat og drikke!




Slike helger er gull verdt!
 
 
 
 

søndag 11. november 2012


 
farsdag og iskrem til lunsj...



 
noe for enhver!
 

 
 
tuttifrutti til mammi, oreo til kas, daim til
papsen og rosa glittergreier til loppa.
 


 
jøss, så mye moro en kan ha det med iskjeks,
vaniljeis og litt strøssel...
 
 
 
we ♥ pappi
 
 
 
 
 

lørdag 14. juli 2012

sjåppings



Litt sjåpping har vi alltids klart å få til her i Spania...
Jeg sitter her og snuser inn lukten av min nye skinnveske,
og synes jeg gjorde et lite kupp med den...
Jammen er den fiiiin!




Loppa har vært på Disney Store og kjøpt seg Tingeling kjole.
Hun flyr rundt med tryllestaven og prøver seg på ulike trylleformler.


 

Sim, sala, bim... Lær å svømme hele bassenglengden under vann!

Og vips, så klarte han det gitt!
Flinke Kas!







torsdag 12. juli 2012



I går laget vi deilig (jukse) paella. Ja, en sånn hurtigvariant...
Men veldig god! Risen kokes som vanlig, men jeg steker den litt
sammen med alle de andre godsakene før servering.

Jeg hadde god hjelp av Messi og SuperDiva`n på kjøkkenet.



Lotte shoppet denne kjolen og rosa glitresko tidligere i uken og vil
egentlig ikke gå i noe annet. Kas skal helst gå i fotballdrakter...



Nybadet kjøkkenhjelp i skikkelig praktisk kjøkkenantrekk!




Se på meg!!!!



Ønsker dere alle en fin-fin dag!


klem



onsdag 11. juli 2012



Det er digg å spise på restaurant! Spesielt når man er på ferie!
Men når vi ferierer over lang tid, spiser vi ikke ute hver dag...
Vi bor i leilighet med flott kjøkken og uteplass med grill,
så mye av maten lager vi her.

I forrige uke hadde vi besøk av lillebror med familie
 og da ble det grillings. Masse deilig på menyen til





Lager dere mye mat selv når dere er på ferie?




mandag 9. juli 2012

on the road...


I dag har vi hatt oss en liten kjøretur til Cartagena.
På veien så jeg et fiiint skilt... Måtte selvfølgelig oversette
Los Beatos på google-translator når jeg kom hjem....


Los Beatos = Den salige



Her er Los Showas og Los Shoppas på handlesenteret vi fant....





søndag 8. juli 2012

kveld



mørket har senket seg over casa hemsborg.
kveldsbadet er tatt, solbrenten er smørt,
lyktene er tent og kortstokken er tatt frem.




håper du også har en fin kveld!







onsdag 4. juli 2012

Hola



Hola mis amigos!

En liten hilsen fra deilige Quesada, Spania.
Vi har flyttet inn i Casa Hemsborg og lever late dager.

Mye av tiden tilbringes i bassenget...
Kas er som en fisk, og er i gang med å trene på stuping.




Loppa er foreløbig skikkelig pysete i vannet, men storkoser seg
på kanten, i trappa eller på mammas arm i vannet.
Satser på at 3 uker med basseng gjør sitt til at hun
også blir en tøffing!




Adios!





søndag 18. mars 2012

(vase fra broste, kjøpt hos hegges blomster i langesund)


Herlig søndag!
Tur med en koselig gjeng, strålende sol, fregner på nesa,
grillings og funn av årets første blåveis.

Våren er her... inne og ute!




Ønsker dere alle en fin-fin søndag!


Photobucket

søndag 19. februar 2012



En herlig dag på fjellet!
Strålende sol, flotte forhold!



Fine hytta!
Vi er jammen heldige som får feriere her...
...midt i bakken!


Kas i farta!

 
Photobucket

lørdag 24. desember 2011