beatehemsborg

søndag 16. august 2009

.:Trenger hjelp av erfarene interiørbloggere:.

Vi har en flott murvegg med binningsverk i stua. Vi har murt den opp selv med murstein fra den gamle pipa på hytta... For 6 år siden da vi flyttet inn var det en selvfølge at binningsverket skulle beises brunt... Hm, kunne godt tenke meg å gjøre det litt lysere. (les:hvitt...eller kanskje grått????) Veggen på bildet deles opp av åpning til kjøkken også fortsetter den en halv meter videre. Taket og lister er hvite og veggene er sushi. Er fristet til å prøve å male binningsverket hvitt el grått. Men gjør vi det er det ingen vei tilbake... Har leka meg litt i photoshop, men det blir jo selvfølgelig ikke realistisk.
Hva tror dere interiør-damer? Skal jeg ta sjansen på hvitt bindingsverk?
Peisen vedsiden av har vi malt i grått for ta igjen det grå i fugene. Burde vi da male peisen hvit (som den jo var i utgangspunktet...) Eller skal jeg gå for grått? Eller bare la det være som det er???
HJELP!
Tenker på grått kanskje, samme som peisen og fugene...

8 kommentarer:

  1. Hei! Takk for hyggelig hilsen;) Så flotte murvegger dere har i stua! Jeg forstår at du ønsker å fornye stua litt, men var jeg deg, ville jeg ikke malt bindingsverket hvitt!? Kontrasten til mursteinen blir for stor, etter min mening ... Jeg ville prøvd å pusse og beise treverket i en gråtone så det ligner værbitt tre. Et tips;)

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  2. hmm. ja det er kanskje litt drastisk å male på dem. Har brukt vannbasert beis, så det er kanskje ikke så altfor vanskelig å få fjernet det brune. Der ga du meg noe å tenke på Anette.

    SvarSlett
  3. Ikke så enkelt dette. Tror ikke jeg hadde malt grått, jeg syns ikke grått og brunt passer så godt sammen. Kanskje du kunne bruke en farge som ikke er helt hvit. Vanilje, f.eks..

    SvarSlett
  4. hei hei
    Takk for koselige kommentar på bloggen i helga. Blir knall glad når nye fjes dukker opp. Jeg digger bindingsverk å jeg tror faktisk jeg hadde malt det svart. Har sett det flere steder i Danmark og det er nydelig. Hvis du vil ha det lysere tror jeg at jeg hadde malt murstenene hvite og beholdt tre fargen på bindingsverket. Jeg må innrømme det at jeg ble bittelitt misunnelig når jeg ser at du har bindingsverk:) Kommer tilbake. God klem fra Elin:)

    SvarSlett
  5. Jeg ville ikke malt det i noen farge.Synes bindings verket er flott hvis det for være mest mulig naturlig sammen med tegl steinen,men vil du lysne det hadde jeg pusset bort en del av fargen som er i dag med sand papir og fått en natulig slitt lys effekt på treverket,hadde passset fint med en vær bitt look.

    SvarSlett
  6. Jeg, ville nok latt det være som det er, ikke malt i hvitt iallefall.
    Men, grått/slitt tror jeg kunne blitt fint om du vil gjøre noe med det:)

    Takk for hyggelig kommentar-

    Klem fra Eli

    SvarSlett
  7. Det er nydelig sånn som det er , syns jeg. Nydelig blogg du har!!!!!!!!!!!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...