beatehemsborg

lørdag 24. oktober 2009

.:Kakeboks på Albert Åberg-vis:.


Da jeg var liten så jeg en episode av Albert Åberg på barne-tv... Den der han plyndret kakeboksen til farmor mens farmor og fetterne spilte kort. Husker jeg tenkte med meg selv at det var en fantastisk idé å ha kakeboks stående fremme hele tiden...ikke bare til jul!




Nå har jeg innført helårs-kakeboks på kjøkkenet. Kasper fikk velge kaker/kjeks første gang vi skulle fylle den opp. Han valgte Marie-kjeks (!?) Også Marie-kjeks da, det er vel den vondeste kjeksen jeg liker... Tror kanskje jeg har barndomstraumer ang. denne kjeksen. Husker den følelsen av å tygge på noe tørt og så plutselig ende opp med å ha en seig klump i ganen... Får se positivt på det... at han ikke valgte bombene med sjokolade trekk (som faktisk er de beste kjeksene jeg liker...)




Nå har kakeboksen fått fast plass på kjøkkenhylla, og Lotte har til og med begynt å kjenne den igjen. Hun hviner av fryd når jeg tar den ned og rister litt på den.



Nå er Mariene fortært og jeg har fylt den opp med pepperkaker (jeg bare måtte). Det var sånn passe populært. Vi får skynde oss å spise dem opp så vi kan fylle opp boksen med Marier igjen. Nå må vi bare passe oss når vi spiller kort med eldste-mann... bare smuler igjen og en uskyldig liten Loppe sier: "men... jeg er jo så liten jeg..."


Denne søte boksen er den minste av tre Tilda-bokser jeg kjøpte på Panduro tidligere i høst. boksene er kjempesøte, praktiske og egentlig ganske billige....


Photobucket

8 kommentarer:

  1. Det var smart, kanskje "snokingen etter noe søtt" begrenser seg litt med en sånn boks..

    God helg til deg og alle dine kakemonster !!!

    SvarSlett
  2. Hihi, så søtt :) Er koselig med en kakeboks, ja, er bare redd jeg ville måttet fylle den opp hver eneste dag :O Fine bokser!

    Ha ei god helg videre :) Klem

    SvarSlett
  3. Søte disse Tildaboksene!!
    Er redd en slik boks hadde vært fort tom her!!
    Har et par søtmomser i huset:o)

    ha en fin lørdagskveld:o)

    SvarSlett
  4. Så koselig!! Den ideen skulle jeg gjerne kopiert.. Men da må det nok bli mariekjeks i her og.. Hvis ikke hadde jeg nok spist opp hele boksen i et desperat øyeblikk:P Mariekjeks minner bare om konkurransen om å spise en haug og så prøve å plystre... Tørt med andre ord:P

    SvarSlett
  5. Hos oss skulle det gå en boks om dagen hvis den stod på kjøkkenbenken. ;)

    Akkurat den boken om Alfons Åberg (som han heter på svensk) har jeg tatt med meg fra mamma sammen med en masse andre barnebøker mamma tatt hånd om. Det er veldig gøy å lese for de små nå.

    Ha en fin søndag

    SvarSlett
  6. Hei:)
    For en utrolig koselig ide dette med å ha en kakeboks fremme hele året :)
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  7. Veldig søte de Tilda boksene...har dem selv og syntes de er så koselige:)

    Kjekt å ha kakeboksen fremme, litt kos til kaffen hører med! Ha en fin søndag i heimen, stor klem

    SvarSlett
  8. Va mysigt med en kakburk..å pepparkakor börjar man ju bli sugen på nu såklart. Tror bara att den skulle vara ständigt tom här hemma hos mig!;-)
    Vilken mysig bild från ditt vardagsrum i förra inlägget! Jättefint!
    Kram Nettan

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...