beatehemsborg

onsdag 4. november 2009

Nå har vi hatt mange grå dager. Jeg som er høstmenneske trives med ruskevær jeg, men varer det for lenge blir jeg litt tussete. Nå er det nesten storm ute og alle de skjønne høstbladene har blåst av trærne. Da har vi liksom gått fra den fargerike nydelige høsten til den grå, litt triste høsten.




Slike dager får meg til å lengte etter de kalde, klare dagene. De dagene hvor lyset er bare helt fantastisk. For to år siden hadde vi en flott desember. Lang tid med kulde som gjorde at alt ble dekket med et nydelig lag med rim.




En av disse dagene heiv vi oss rundt for å få tatt bilde til julekortet. Vi labbet avsted med vinterdresser, luer og votter. Det var bikkje-kaldt men helt nydelig! Vi gikk over til gården som ligger rett over veien hos oss. Gården tilhører kommunen og er utrolig sjarmerende. Med kamera og stativ fikk vi tatt masse fine bilder... Her er bildet vi brukte på julekortene det året. (tatt med selvutløser...phu...løpe på plass og smile...)



Photobucket

17 kommentarer:

  1. Så flott julebilde! Har ennå ikke somlet meg til å lage det. Grått og trist her i dag, men vi fikk litt smak av sludd og sne (barna jubler). klem Vibeke

    SvarSlett
  2. Det var noen flotte vinterbilder. Jeg gleder meg til det blir snø jeg. Syns det er så koselig!

    Ha en fin kveld. :)

    SvarSlett
  3. Så nyyydelige bilder du viser i dag, Beate! Og flott familiebilde av dere:) ... og, ja - jeg er helt enig med deg - novembermørket er trist og stusselig, en blir litt tussete, spm du sier;) Det hjelper når advent kommer - da kan vi virkelig fylle huset med lys i alle kriker og kroker! Gleder meg!!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  4. Herlige bilder. Jeg liker ikke at det er kaldt, men de klare, kalde dagene er faktisk deilige - særlig når man kan gå ut og ta fine bilder eller når det er masse snø :)
    Julebilde ja..det er et eget kapittel her. Ikke lett å få alle tre til å se pene og skjønne ut samtidig.. Har et bilde fra i sommer hvor de fikk en stoor fisk, mulig vi bruker det selv om det er lite julete, ha,ha.
    Klem fra Kjersti

    SvarSlett
  5. Hei Beate.
    For et koselig hjem og noen flotte unger dere har.Har fulgt med bloggen din en stund(har ikke blogg selv) og fått mye inspirasjon og gode ideer:)Fine vinterbilder!Ingenting er som en "hvit"vinter.Rent og lyst.
    Her i Nord er det ikke bare grått og trist,men mørkt også.Da lengter jeg sørover til sola(er opprinnelig fra Porsgrunn)når den er framme.
    Hilsen fra Nina i nord:)

    SvarSlett
  6. hei Nina i nord!
    Tusen takk for kjempe-koselig hilsen! Nesten så jeg rødmer her jeg sitter... Tenk at noen får inspirasjon av min blogg liksom... Nå ble jeg såååå glad!
    håper å se flere spor fra deg!

    klem Beate

    SvarSlett
  7. Det får du garantert:)
    Hils til de nye naboene og herren i huset fra søstera i nord.Tror du vet hvem jeg er...:)
    Ha en fortsatt fin kveld.Nå er det symøte på gang her i huset.

    SvarSlett
  8. Kjempeflotte bilder du hadde tatt. Syns det er fint når du setter dem sammen til ett bilde. blir liksom litt mer stil over det. Hvordan er det du gjør det? Er det et eget program?
    mvh Gry

    SvarSlett
  9. God kväll Beate! Härliga, friska bilder! vi hade den första snön här idag och mitt hjärta slog glädjeskutt! :-)
    Ha en mysig kväll! Kram Alexandra

    SvarSlett
  10. guuuuuuuu vilka bilder, helt ljuvliga!!!

    varmkram lotten

    SvarSlett
  11. Så flotte bilder :) Helt enig at det er bedre med klare, kalde vinterdager, enn våte høstdager. Får håpe det blir like fine julekort bilder i år!
    Klem fra Elin

    SvarSlett
  12. Hei Beate,,,,så hyggelig at du stakk innom hos meg,,,,,
    Koselig blogg du har, jeg har just lest igjennom og funnet mange koselige innlegg....
    Vi bor jo ikke så langt ifra hverandre, og jeg husker godt den frost trukne vinteren vi hadde for to år siden,,,,den var utrolig vakker.
    Har mange bilder fra den tiden jeg også....
    Ha en fin uke videre.
    Anne

    SvarSlett
  13. Forfriskande og herlege vinterbilete! Nydeleg blogg, og familie:-) Eg kjem attende!

    SvarSlett
  14. Hei Beate!
    Så vakre, stemningsfulle, nesten litt trolske bilder! Huset var jo så spennende og flott!
    Takk for hilsen hos meg og tvi ,tvi håper dere slipper unna influensaen!
    ha en god natt og en glad morgendag!
    Hilsen Kaspara

    SvarSlett
  15. Hei
    Første gang jeg er inne hos deg, tror jeg :-)
    Så flotte bilder du har lagt ut, nydelige og vinterbilder. Så koselig blogg du har, her må jeg komme tilbake å se mer...
    Legger deg til blogglisten min hvis det er greit
    Ønsker deg en fin dag. Klem, Mette

    SvarSlett
  16. supre bilder.rart med slik vinterfølelse og julefølelse.

    SvarSlett
  17. Hei, og takk for hilsen på siden min;-)
    Så fint julekort-bilde!Ikke verst med selvutløser! Det hadde jeg tenkt å ta i forgårds, men vips så lå hele familien i influensa... det hører vel også med til den litt triste høsten ;-) Så det får vente.
    Ja er kjempe deilig å ha eget vaskerom, kan liksom bare lukke døren igjen så er rotet borte.

    Du får ha en fin høst og før-før-julstid ;-)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...