beatehemsborg

onsdag 6. januar 2010


Etter sååå mange koselige tilbakemeldinger på thai-fristelsen vår i går må jeg jo bare legge ut oppskriften. Retten er super-enkel å lage og man kan enkelt justere hvor hot man vil ha den...

Biff (kan godt byttes ut med kylling eller svinekjøtt)
Kokosmelk (4 dl)
Grønn curry paste
Vårløk (2 stk)
Rødløk (2 stk)
Sjalottløk (2 stk)


Stek kjøttet i ca 1 ss paste. (jeg hadde 3 spiseskjeer i for å få den litt ekstra hot!)
Wok brokkoli, vårløk, sjalottløk og rødløk
bland i kjøttet og tilsett kokosmelk.
La trekke i noen minutter.
Dryss frisk koriander (ev. tørket...) over før servering

Serveres med ris

Jeg spiser selvfølgelig denne retten uten ris, siden jeg spiser lav-karbo...
Apropos lav-karbo... selv med litt ekstra kos i jula har jeg gått ned i vekt. Totalt har jeg gått ned 13,8 kg! Liker å se for meg ca 28 pk smør jeg... juuuuuhuuu! Snart er neste delmål på 15 kg nådd!!

Et lite tips til dere thai-mat-fans... For et par år siden besøkte vi den kuleste restauranten EVER! Restauranten ligger i Oslo og heter Ya-ya´s! Når man kommer inn på Ya-ya´s er det som å komme tilbake til Thailand! ta en titt her. Absolutt verdt et besøk. Herlig Thailandsk mat og atmosfære... Når vi spiste hørte vi plutselig lyden av tropisk regn, strømmen "forsvant" og tordenskrall drønnet i lokalet. Utrolig kult. Personalet labber rundt i sandaler, singlet og shorts. Og man kan sitte i bambusbaren og nyte en iskald Singha!!! LOVE IT!

Photobucket

20 kommentarer:

  1. Jag älskar thaimat så detta ska jag absolut prova! Håller med dig om att yaya´s är en kul resturang med god mat. Hade jag bott i Oslo tror jag att jag ätit där ofta. Ha en fin kväll! Kram alexandra

    SvarSlett
  2. Titter innom den fine bloggen din innimellom...

    Moro å "hilse på" andre som også lever lavkarbo. Stå på! Du er jo kjempeflink!

    Ha en fin kveld.
    :)

    SvarSlett
  3. Mmmmm, høres godt ut:) Du har sannelig vært flink! Har selv erfart at det hjelper å spise lavkarbo-mat.
    ha en god kveld og klem;)

    SvarSlett
  4. Hei.

    Takk for oppskrift. Dette må prøves.

    Du har jo vært superflink. 14 kg er mye på så kort tid. Jeg skal selv ned +- 10 kg, men vet ikke hvilken metode jeg skal velge. Har tidligere fulgt Libra et par ganger med hell. Men jeg hadde ikke tenkt meg på kurs denne gangen.
    Kanskje du kunne sendt meg en liste over ja- og nei-mat. Jeg trenger et spark for å komme igang. Hvis du har tid og lyst: jon-he@online.no
    Trener du også?

    Ha en fin kveld.

    Klem fra Mona Christin♥

    SvarSlett
  5. hei Mona C
    jeg sender deg et lite sammensurium av tips og råd som jeg har skrevet ned til noen tidligere...
    håper det kan gi deg en liten pekepinn... ellers er det mye fin info og oppskrifter på www.lavkarbo.no


    lykke til!
    klem Beate

    SvarSlett
  6. Flinke Beate!!! Jula er ei utfordring når ein er på kur! Eg var så flink før jul, i jula, men no er eg ikkje flink... Men; skal skjerpe meg! Den oppskrifta såg super ut. Vi har litt periodar med lik mat. Skulle vore flinkare å ete meir variert heile tida.

    Sender deg ein varm klem i ein kald kveld!

    Elin :)

    SvarSlett
  7. Ser godt ut.Tenk at du har gått ned så mye da- Flink du er.
    Ha en fin onsdagskveld

    SvarSlett
  8. Sukk, Thailand, var der for et år siden, herlig!! <3

    SvarSlett
  9. Takk for oppskrift, høres fantastisk godt ut :) Og gratulerer med kiloene, du står virkelig på! Ha en herlig kveld :) Klem

    SvarSlett
  10. Det ser verkligen smaskigt ut. tack för recceptet.
    kram Lina

    SvarSlett
  11. Hei hei:)
    Så kjempegodt ut, alltid kjekt med tips til hva en kan lage. Det er et evig spørsmål syns jeg. Og så utrolig flink du er med vektnedgangen din, hvordan klarer du å holde motivasjonen oppe?? Eller vektNEDGANGEN er vel motivasjon nok i seg selv..:) Skulle greid det samme selv jeg, men går visst tregt her;)

    Ha en fortsatt fin uke:)

    SvarSlett
  12. Hei Beate.

    Tusen takk for svar. Veldig snilt av deg.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  13. Så flink du er! Vet hvor hardt det kan være! Jeg har selv gått ned 10 kg. siden august og det har vært tøffe tak! Men med viljestyrken på plass er alt mulig. Stå på og lykke til videre.
    Den Tairetten fristet virkelig, den må prøves. Var på Yaya's i Vika for en stund tilbake, og ja der var det kjempegod mat og hyggelig atmosfære.

    Klem fra Ann-Christin

    SvarSlett
  14. Hei snuppa.

    Du er så utrolig flink altså. Jeg er imponert:-)
    Vi burde absolutt treffes snart igjen. Kanskje en damenes aften??
    Skal prøve tahiretten din en dag , uten ris..Jeg vil også ned 14 kg!!!

    Yaya`s er helt rått! Fantastisk god mat og atmosfære.Får deg til å lengte tilbake til Thailand...Kanskje det får bli neste ferie. Først skal vi kose oss 3 uker i Florida.

    Gi Lotte en kos fra Hannah.

    Ha en flott dag.

    Anette S.

    SvarSlett
  15. Låter jättegott! Thai mat är underbart god mat!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvarSlett
  16. Det så himmelsk ut- vi lager ofte noe av det samme men med peanøtter og glassnudler i tillegg... nam :-)

    Så utrolig flink du er på lavkarbo da- jeg har halvveis gitt opp.. for har forvillet meg inn i et veddemål om maraton om et år... wæææ... da ble det rett og slett fr lite energi med LK... trener du mye?? Mulig jeg har gjort noe feil...

    ha en flot dag:-)

    klem

    SvarSlett
  17. Yaya´s er helt klart en av mine favoritt spisesteder i hovedstaden :) namnam!
    Du er veldig flink, Beate, men husk at du er virkelig fin som du er også :) Det står full respekt at du greier å gå ned i vekt i jula, lykke til videre

    SvarSlett
  18. Ser og høres supergodt ut!!
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  19. Hei, og godt nyttår til deg!
    Mmmmmm dette så godt ut, og jeg lover, denne oppskriften skal testes... Elsker thai mat med "drag" i... :o)

    Ha en fin kveld!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  20. Hei, så utrolig flink du har vært med lav karboen! Jeg visualiserer også kg med margarinpakker. Det blir litt vilt å forestille seg at så mye kan være forsvunnet fra kroppen ;) Sitter og sikler meg gjennom oppskriftene dine nå.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...