beatehemsborg

mandag 26. juli 2010

.:dagens fristelse:.


I helgen har jeg prøvd meg på en ny variant av boller.
Det endte opp i det jeg tror må være verdens beste fylte boller!
Utgangspunktet er denne bolledeigen + vaniljekrem.
De er kjempelette å lage.

Lag bollen som vanlig, men kjevle ut til en liten firkant.
Fyll så en spiseskje med vaniljekrem på deigen.
Brett sammen til en firkant. Heves på platen i min. en halv time.
Stekes på 200 grader i ca 13 minutter.
Serveres gjerne med melsisglasur. Nam, nam...

Deilig med litt bakst i ferien. Har du en favoritt?
Photobucket

14 kommentarer:

  1. nam nam,den så kjempegod ut,
    muffins og sjokolade kake blir bakt her om dagen.
    ha en flott dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. mmm dette så utrolig godt ut, min favoritt er muffins, er så glad i å lage dem, åsså like rjeg veldig godt gjærbakst også da, idag tror jeg jammen meg at jeg skal bake noen frokostbrød. ønsker deg en fin kommende uke. klem Monica

    SvarSlett
  3. mmm...skal jammen prøve det! Her om dagen lagde jeg jordbærfromasj kake. Frisk og nydelig! I går lagde jeg jordbærpai. Også bare helt til å få vann i munnen av. Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Åh det såg verkligen gott ut! Här bakar vi kladdkakemuffins, så goda och så har man det mesta hemma. Sega och kladdiga chokladmuffins, mmm =)

    SvarSlett
  5. Ah!Naaaaam♥ Dette såg himmelsk ut!

    Å ditt "nye" kjøken...I LIKE!

    Ønskar deg herlege sommardagar:)

    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  6. Oi.. disse så og hørtes virkelig snadder ut. Må jeg prøve engang :0)

    Klem Jane.

    SvarSlett
  7. Så fine bilder du la ut i går fra verandaen. Veldig fint med den hvite stolen og det røde og rosa. Flott var også baksten din, det så deilig ut!

    SvarSlett
  8. Mmm, nybakte boller er herlig! Men, her er det sånn, at det meste nybakte kommer fra min mor eller svigerinne, som bor 200 meter herfra. Jeg er nemlig ingen baker, om jeg vil aldri så mye.... Jeg skylder litt på ovnen av og til (*smiler*)som jeg mener steker mer under enn over, men jeg kan nok ikke holde på med det i evigheter, ha ha;D))

    SvarSlett
  9. Mmmm, nam!

    Så fint det ser ut som du har gjort det på kjøkkenet da :) Deilig med luftig kjøkken. Jeg har faktisk holdt benken helt fri for kurver og dilldall etter at jeg kom til nyplassen, herlig!

    Så koselig verandafrokost for jentene ;)

    SvarSlett
  10. Hørtes deilig ut, du lager så mye godt:) Skulle ønske du var naboen min eller noe, hehe;)

    SvarSlett
  11. Vann i munnen...du burde snart lage kokebok til oss,beate!!
    KLEM♥

    SvarSlett
  12. Dette så godt ut, og jeg suger til meg lettvinte og gode oppskrifter, så takk for denne!!
    Ha en fin dag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  13. Hei.

    Disse så veldig gode ut og er en av flere favoritter hos meg. Jeg er en skikkelig kakemons. Eplekake, ostekake, Pavlova, møhipstårta og vaniljeboller. Mmm... Nå renner tennene i vann.

    Kos deg med nybaksten.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  14. Mmmmmmmmm, og jeg som er så sulten!! ;) Dette må jeg prøve, tennene løper i vann bare av å se på bildene;)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...