beatehemsborg

lørdag 30. april 2011

hjemmelaget is-kaffe...



jeg elsker is-kaffe!


(teksten  på glasset har jeg trykket ut i selvklebende tavlefolie)

 
jeg lager min egen variant...
uten sukker!
og den er kjempe-god!


her er oppskriften på ett glass med is-kaffe:

1 1/2 dl kaffe (kald. gjerne litt sterk! jeg har brukt den sorte nespresso-kapselen)
2-3 isbiter
6 dråper vanilje-essens
litt flytende søtningsmiddel
litt fløte

jeg kjører alt i blenderen og tilsetter fløten helt tilslutt.


Photobucket

11 kommentarer:

  1. Ser godt ut..jeg elsker Iskaffe jeg også.gjerne med en dash baileys i:O)go klem

    SvarSlett
  2. Det SER veldig godt ut;)
    Men jeg liker IKKE kaffe!
    Kakao derimot, DET elsker jeg;))
    Og shokolademilkshake, og det minner jo litt om det kanskje?

    Klem Line

    SvarSlett
  3. mmmmmmm....!!!
    takk for oppskrift!
    må prøves!
    & god helg videre!
    klem

    SvarSlett
  4. Mmm, skulle nesten ønske at jeg likte kaffe ;)

    SvarSlett
  5. Nam, nam... denne så veldig
    god ut :) - skal prøves...
    Takk for at du deler ღ Ønsker
    deg en fortsatt kjempefin helg
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  6. Nam! ekte lowcarbkaffe! :)
    Oppskrift lagret;)

    Takk for tips;)
    KLEM

    SvarSlett
  7. Enig! SUPER-godt! Ha en fortsatt fiiin helg, Beate! Det er jo nesten sommer!?:)

    STOR klem
    Anette:)

    SvarSlett
  8. Hei.

    Dette så godt ut selvom jeg ikke liker kaffe (ennå). Jeg kan strekke meg til Tines iskaffe med cappucino, men that's it. Men så har jeg heller ikke smakt andre enn denne og Starbucks sin. Den var imidlertid forferdelig. Men derimot så elsker jeg kaffe og baileys eller en irish.

    Håper "en skål av helg" holder seg inne med deg.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  9. Så deilig,den har jeg lyst til å prøve.
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  10. Nam!! Dette må prøves:)

    SvarSlett
  11. Ser fortreffelig ut, men selv om sola skinner er det en kald vind her, så ennå foretrekker jeg den varme kaffen, men dette hadde virkelig gjort seg på en varm dag;)
    Nyt søndagen, klem fra meg;)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...