beatehemsborg

søndag 27. november 2011

favoritt...




God morgen!
I går ble det jammen litt baking!
En klar favoritt her i huset: Sandnøtter.
Gode og veldig enkle å lage.
Kjekt for barna!




 
Margarin og sukker røres hvitt, tilsett ett egg og fløte (ev. melk) + det tørre.
Jeg bruker å sette deigen i kjøleskapet i en times tid før vi baker.
Trill små kuler og legg på bakebrett..
Trykk lett med en gaffel før steking.

Kanskje er disse allerede en favoritt hos dere??
Eller kanskje de kan bli det ;)

Nyt denne første søndag i advent!!
Klem
Photobucket

23 kommentarer:

  1. god morgen,
    en hyggelig ting å gjøre sammen med barna, ja denne er en gammel favoritt,
    nydelige bilder,
    en riktig god advent søndag til deg,

    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Disse skal vi nok prøve i dag ja!

    Herlig blogg du har. Ønsker deg en knallfin adventsøndag :)

    klem

    SvarSlett
  3. Det er så koselig å bake sammen med de små:)
    Gullet mitt er med selvom hun knapt er 2 :)

    Nyt 1. advent da:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  4. Skal jeg jammen meg lage, forbinder kakene med min mormor. Takk for oppskrift!
    Klem

    SvarSlett
  5. Takk for oppskrift, den skal prøves:)
    Jeg tenkte på deg i går da jeg kom hjem fra jobb og guttene hadde laget pepperkaker. Så hadde de lagt pepperkaker og skumnisser på glass som vi har gjort de siste årene - etter inspirasjon fra deg:))
    Ønsker deg en riktig fin 1.søndag i advent
    Klem

    SvarSlett
  6. Nam, det ser godt ut ;-) Dekorativt og fint å ha kakene i den flotte krukka. Nydelige, "julete" bilder.

    SvarSlett
  7. Dette så da deilig ut! Så fint du har kombinert det røde i dine fine bilder. Likte veldig godt bildet med koppen og oppskriften skrevet på. Virkelig kreativt!

    SvarSlett
  8. Så deilge julekaker, æ har også baka litt julebrød, det e så trivelig i denne advent,s tid,
    Ha en fin søndag, hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  9. De så fantastisk gode ut, kanskje de må prøves ut :)) Nydelig bilde du viser, som alltid! Ønsker deg en fin søndag.
    Klem Tone

    SvarSlett
  10. Tykk fløte??? Hva menes med det? Er ikke fløte fløte liksom?.....Det må jeg vite før jeg begynner, jeg som stort sett mislykkes med alt jeg baker :-(
    Borgny

    SvarSlett
  11. borgny: he,he... det er sikkert fordi der er en gammel oppskrift, og jeg tenker det er kremfløte (ikke matfløte f.eks) men som du ser i forklaringen over så brukte jeg en melkeskvett selv, fordi jeg ikke hadde fløte. det gikk helt fint!

    lykke til! krysser fingrene for at dette blir bra!

    SvarSlett
  12. Så koselig innlegg! Det oser jo av stemning rundt deg! Vi bakte kakemenn i går, det er en favoritt her i huset, og vi spiser opp flere ganger før jul;)

    Elsker juleserviset ditt! Jeg har det også og synes det er såååå koselig!

    Klem fra Hege

    SvarSlett
  13. Herlig stemning!
    Nesten så jeg kan kjenne duften av bakst helt hit:)
    En fin adventsøndag til deg og dine!
    Klem.

    SvarSlett
  14. Åhhh!! Det er en av mine favoritt julekaker! Jeg bruker å strø perlesukker på mine. Da blir de om mulig enda bedre!!

    Jeg må passe meg for å bake for tidlig, jeg er så glad i "tørr" julebakst! Kan ikke spise slike hver eneste dag i desember... de er jo ikke kalorifattige akkkurat!

    Sukk.. det er vel derfor de er så gode alle sammen!!

    SvarSlett
  15. Ja, disse er nydelige gode ღ
    Kanksje jeg skulle prøve meg
    på disse i år... Takk for at
    du deler oppskrift - og ikke
    minst viser så fine bilder ღ
    Ønsker deg en fin 1. søndag
    i advent... Klem fra Mette

    SvarSlett
  16. Olallala...de där verkar gott :)
    å missa nu inte.....

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter.....
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvarSlett
  17. å kanskje jeg skal prøve disse. skal ihvertfall finne frem nisse serviset mitt i morgen

    SvarSlett
  18. åå:) disse hugsar eg at mamma lagde til jul.
    trur det er det same, men ho kalla det "kvelara"
    Hm, dette må eg finne ut av:))

    SvarSlett
  19. Hei.

    Dette er min favoritt også. Dypper de i melk jeg da. Elsker "milk & cookies". Godt det bare er jul en gang i året.

    Nyt en ny uke.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  20. De så skikkelig gode ut ;-)
    Også så dekorativt i den lekre krukka.. ;-) he he
    Ha en flott førjulstid.

    SvarSlett
  21. For en koselig blogg!! Her hadde jeg visst ikke vært før..nydelige bilder av det som ser ut som et veldig koselig hjem:) følger jeg:)

    SvarSlett
  22. Beautiful presentasjon av sine inntekter.
    Bj
    Bj
    Rose
    http://amigasqueengordam.blogspot.com/

    SvarSlett
  23. Disse lyktes jeg med :-) Første porsjon oppspist. Må bake en porsjon til i dag :-)

    Borgny

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...