beatehemsborg

søndag 20. november 2011

Julekalender

(Fjorårets kalender og en nysgjerrig liten loppe... hun har virkelig vokst på et år! ja, bortsett fra håret da...)

Etter kjøkkenommøbleringen ser jeg at jeg må finne på en annen kalenderløsning i år...
Det er mulig at nissen blir litt forundret over at kalenderen nok en gang har forandret seg/flyttet!
Da er det jo bra at nissen og jeg har et nært samarbeid om denne julekalenderen...

Hvert år er jeg like spent på hva Kasper tenker om kalenderen/nissen.
I fjor syntes han det så ut som om jeg hadde pakket inn alle pakkene!
"for det er jo akkurat sånn du gjør det mamma"




Ja, sånn ble det i fjor...
Nissen hadde så mye å gjøre at han ikke rakk å pakke inn kalendergavene.
Mye tyder på at det blir slik i år også...

Er du nissen i gang med kalenderplanlegging hos dere?
Photobucket

24 kommentarer:

  1. Urk - nissen er på god gang her med kalender ja... Ikke så greit da snupsi begynner å komme i en viss "artig" alder - men nissen gjør så godt hun kan! ;o)
    Digget din fra ifjor - den var flott!

    Ønsker en glad søndag!
    :o)

    SvarSlett
  2. Her er kalenderen ferdig pakka, men ikke hengt opp riktig enda. Den skal henge i 3 etasjen rett utenfor romma til unga, så tør ikke henge opp før jeg må i tilfelle noen pakker plutselig blir åpna ;) Hehe.
    Har faktisk ikke fått spørsmål verken fra 5, 6 eller 8 åringen ang det med hvor kalenderen kommer fra. Men de spurte hvem som fyllte opp julestrømpa her om dagen, og da sa jeg nissen, for vi sover jo når den blir fylt opp. Om han eldste beit på det tviler jeg på men. Han går rundt å sier hele tiden at nissen fins ikke, og med seg på lasset har han fått 6 åringen også. Litt vemodig syns jeg men...

    Kjempe flott pakkekalender du har laget i allefall :) Nydelig pakket inn.
    Ønsker deg en finfin søndag
    klem Jane

    SvarSlett
  3. Så lekkert det var i fjor.. og ja barn er observante!

    Her blir det ingen pakkekalendener, kunn adventspakker og en liten sjokoladekalender!

    Ha en fin søndag..
    klem

    SvarSlett
  4. Nydelig kalender... Fikk nesten lyst å begynne å finne frem alle juletingene mine. Her i hus er det bare meg, så er jeg heldig dukker det opp en Flax kalender :)

    Ha en god søndag..

    SvarSlett
  5. hei på deg!
    Jeg håper du har hatt en fin helg så langt,

    I dag annonserte jeg premiene på utfordringen du er med på inne hos meg. Ta en titt du også :)

    Fineste søndag!
    Maia

    SvarSlett
  6. Sååå fin kalender, ikke rart du ikke rakk alle pakkene, så flid som du gjør med dem, en svær jobb å pakke inn så menge pakker. Pakkene til min datter på 25 er for lengst sendt av gårde til trøndelag, blir spennende å se hvordan hun vil henge de opp i år!
    Klem Anki

    SvarSlett
  7. For en koselig kalender du hadde i fjor :) Er sånn stas når man er små med sånne kalendre! -Håper det er det for voksne også, for i år har jeg ikke mindre enn 5 kalender prosjekt på gang :)) Har to småbrødre, hvorav den ene bor på hybel. Så jeg og min søster har gått sammen om å lage kalender til han, med ting man trenger når man er på hybel- tannkrem, suppeposer, sjokolade osv ;))
    Lillebror får kalender med godis:)
    Har problemer med å finne på julegaver til de som er litt opp i årene og har ALT! Så derfor er min geniale plan i år å lage kalender til bestefar, bestemor og pappa :) Ble plutselig litt enklere da.
    Ha en fin søndag :))
    -synnøve-

    SvarSlett
  8. For ein superkoselig julekalender :) Hos oss har me 24 lommer som får ein liten ting kvar dag, i år vert det begrensa til ein liten-liten godte ting og så får dei dyrare julegåve - me har bestemt oss for at dei skal få mini-pc'ar i år, og då blir det jo fort litt dyrt om dei skal få gåver kvar dag i desember i tillegg :)

    Men gleder meg til å pakka inn små slikkepinnar osv som skal vera oppi lommene :)

    Fin-fin søndag til deg!

    Klem Eli

    SvarSlett
  9. Så utrolig nydeelige bilder Beate.
    Fin kalender :-)
    Hos meg nekter de to store å
    ha pakkekalender så det er kun
    minstemor som skal ha det i år :-)
    Å den har jeg så smått begynt å
    planlegge og handle inn til.
    Det er SÅ koselig å sysle med :-)))

    Fin søndag til deg.
    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  10. Den var utrolig fin. Ble veldig inspirert av kalenderen din. Har planlagt litt, men må begynne å lage den veldig snart. Tror kanskje min kommer til å ligne litt på din :-) jeg kan jo håpe iallefall. Takk for inspirasjon! Klem Hege

    SvarSlett
  11. Her tror ikke jentene på nissen lenger og det tror jeg familiemedlemmene er glade for. Ikke akkurat stas å være nisse...

    Og 24 kalendergaver ville de ikke ha. Ja, det er ikke bare bare når de vokser opp heller. De ville heller ha 4 litt større gaver og da nektet jeg dem ikke det.

    Spennende å se hvor du eh... nissen plasserer kalendergavene i år.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  12. Husker jeg ble veldig inspirert av disse bildene i fjor. Jeg måtte ut og lete etter slike JUL-bokstaver i rødt. Så det ble GOD JUL på meg. De er fine. :) Veldig sjarmerende oppheng og pakker.

    SvarSlett
  13. Koser meg veldig med bloggen din :)

    SvarSlett
  14. Så koselig, kjenner æ savner tia da ungene mine var små, spesielt i jula, da e det godt vi har barnebarn, fine biler, ha en fin søndag, hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlett
  15. For en julete, koselig krok! Vakkert dekorert! Og ei søt, lita loppe ;-) Flott, sjarmerende julekalender du har laget. Jeg pakker inn for harde livet her. Er halvveis ;-) Det går i gråpapir og hyssing ;-)

    Ha en trivelig kveld!

    SvarSlett
  16. Utrolig koselig hos deg! Nydelig pyntet!!!
    Her er guttene så store at det er legokalender som gjelder. Heldigvis;) (synes jeg...)

    Klem fra Hege

    SvarSlett
  17. Kjempeflotte bilder, og fin kalender. Begriper ikke hvordan man har tid til alt, jeg!? Selv håper jeg få tid til å dra meg til en eller annen (sannsynligvis mat-)butikk og kjöpe en (forhåpentligvis) göyal sjokoladekalender. Ja, sånn kan det også gå...

    Håper du får en fin uke!

    SvarSlett
  18. Aaah, den kalenderen er så fin, og bildene sååå koselige;)

    Ha en fin ny uke, Beate;)

    KLEM

    SvarSlett
  19. ... superkoselig, Beate :)
    Flotte bilder & stylet med
    alt det fine rundt ღ
    Ønsker deg en flott uke som
    kommer, klem fra Mette

    SvarSlett
  20. Har du sett på maken for en proff blogg.
    Du er jo kjempe dyktig på å lage stemning.
    Jeg la meg som følger og gleder meg til juleinspirasjon.
    Klem fra Karianne

    SvarSlett
  21. Lekkert:)Hvor har du fått tak i gråposene? FLOTT BLOGG!!

    SvarSlett
  22. anonym: mener jeg kjøpte de i nettbutikken til stampers heaven. Sjekket nå og så at de ikke har nettbutikk lenger.... Men du finner sikkert slike i andre scrappebutikker.

    Beate

    SvarSlett
  23. Fantastiske flotte billeder du har på din skønne blog !

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...