beatehemsborg

tirsdag 8. januar 2013

Favoritt-puta | dun, fiber eller skum?


I dette innlegget fortalte jeg om min lille pute-test. Jeg har testet ut 4 forskjellige puter fra Jysk og jeg har nå funnet min favoritt. Egentlig skulle jeg teste 4 puter på 4 dager, men det synes jeg ble for kort tid... særlig på wellpureputen - som jeg trengte litt tid for å bli kjent med! I skikkelig Gullhår-stil har jeg ligget og tenkt: "Denne er for hard, denne er for myk, denne er stor".
For det er jammen stor forskjell på disse putene.
Dunputen "Tor" (Høie) har jeg prøvd i to netter, og jeg har konkludert med at den er for myk. Hodet går liksom rett igjennom puten og den gir meg ikke noe støtte. Den tunge 1 kg dunputa "Downfeel" (Høie) havenet på gulvet etter en halv time. Den var jo som å ha en sammenrullet sovepose under hodet!! Fiberputen "White Dream" (Høie) har jeg sovet på i tre netter, og det var kjempegod. Den er akkurat passe fast og er lett å dandere når man legger hodet på den. Men jeg følte meg faktisk mest uthvilt etter å ha brukt spesialputen fra Wellpur "Lake Michigan"
Det er nok den jeg har kåla mest med fordi den IKKE kan danderes i det hele tatt. Men nå har jeg prøvd denne i en uke og jeg har kommet frem til at jeg sover veldig godt på den!!
Konklusjon: White Dream og Lake Michigan skal brukes begge to! Wellpurputen skal jeg sove på, og fiberputen skal jeg ha når jeg leser... og på lur hvis jeg sliter med danderingen...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...